راهنمای جامع تزریق چربی به بینی مزایا، معایب، عوارض و هزینه

تزریق چربی به بینی

تزریق چربی به بینی یک راه مؤثر برای اصلاح فرم بینی است. افرادی که قصد عمل جراحی بینی ندارند اما بینی آن‌ها دچار بدفرمی است، می‌توانند از روش تزریق چربی به بینی، فرم بینی خود را اصلاح نمایند. نتیجه‌ی نهایی بینی در تزریق چربی به آن، می‌تواند بسیار مشابه با بینی‌های جراحی‌ شده باشد! اگر شما نیز هیجان‌زده شده‌اید، با ما همراه شوید تا این تکنیک عجیب را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی در بینی

اول برای این‌که بیهوده در ذوق و هیجان نروید، باید ببینید که آیا کاندیدای مناسبی برای تزریق چربی به بینی هستید یا نه؟ همان‌طور که در نام این تکنیک پیداست، به بینی فرد، چربی تزریق می‌شود. بنابراین چیزی از بینی برداشته یا تراشیده نمی‌شود. پس اگر بینی گوشتی یا بینی استخوانی دارید، بهتر است به عمل جراحی فکر کنید و از تزریق چربی به بینی منصرف شوید.

پس، افرادی که بینی‌هایی با سایز نرمال دارند و تنها در فرم بینی خود، بدشکلی و بدفرمی می‌بینند، می‌توانند از روش تزریق چربی به بینی استفاده کنند تا بینی خود را فرم‌دهی نمایند. هم‌چنین این روش برای افرادی که بینی قابل اصلاح با چربی دارند و از عمل بینی می‌هراسند، جایگزین بسیار ایده‌آلی خواهد بود.

برای این‌که در رابطه با ایده‌آل بودن فرم بینی خود و امکان‌پذیر بودن اصلاح نواقص آن با تزریق چربی به بینی، مطمئن شوید بایستی توسط پزشک متخصص معاینه شوید. در صورت تأیید پزشک مبنی بر قابلیت انجام تزریق چربی به بینی، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

تزریق چربی به بینی

چگونگی تزریق چربی به نوک بینی

تزریق چربی به بینی فرد، می‌تواند با استفاده از چربی‌های خودِ شخص انجام شود. این روش، ایمن‌تر بوده و عوارض جانبی کم‌تری را به وجود می‌آورد. البته ذکر این نکته را جزو واجبات می‌دانیم که نتایج تزریق چربی به بینی «نیمه دائمی» است. یعنی این‌که شاید مجبور شوید در طول عمرتان این‌کار را بارها تکرار کنید.

بعد از انجام جلسات معاینه و مشاوره، در صورت تأیید تزریق چربی در بینی،‌ این کار در کلینیک تخصصی و توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. برای این منظور ابتدا از بدن بیمار، چربی استخراج می‌شود. استخراج چربی از نواحی خاص بدن و بسته به تشخیص پزشک انجام می‌شود.معمولاً برای تزریق چربی به بینی از چربی‌های شکم، پهلو، ران و باسن استفاده می‌کنند. بعد از برداشت چربی، نوبت به تزریق آن می‌رسد. البته پیش از تزریق چربی، آن را در معرض فرآنیدهای پالایش و خالص سازی قرار می‌دهند. در نهایت، پزشک متخصص، چربی پالایش شده را در نواحی مورد نیاز بینی (معمولاً جاهایی که دچار فرورفتگی یا عدم تقارن هستند) تزریق می‌کند تا فرم بینی اصلاح شود.

تزریق چربی به بینی، با استفاده از سوزن یا کانول‌های ۱.۴ تا ۱.۶ میلی‌متری انجام می‌شود. این سوزن‌ها چربی را به نقاط تزریقی وارد می‌کنند. این تزریق، فوق العاده حساس است. کم یا زیاد تزریق شدن چربی در یک نقطه‌ی خاص، نتیجه‌ی اصلاح فرم بینی را معکوس خواهد کرد.

در طی مدت برداشتن و تزریق چربی، بیمار تحت بی‌حسی موضعی قرار می‌گیرد. بنابراین دردی را احساس نمی‌کند. از طرف دیگر، چون داروی بیهوشی استفاده نمی‌شود، نیازی به بستری بعد از عمل وجود ندارد!

تزریق چربی به بینی عمل شده

یکی از نگرانی‌های افرادی که به عمل جراحی بینی روی می‌آورند، نتیجه‌ی نهایی بعد از عمل است. این دسته از افراد فکر می‌کنند که شکست در عمل جراحی، منوط به تحمل فرم جدید  (و نواقص به وجود آمده) بینی تا پایان عمر است! البته که چنین نیست. عمل جراحی بینی ترمیمی، یکی از روش‌هایی است که برای جبران و اِعمال اصلاحات روی بینی انجام می‌گیرد. هم‌چنین روش دومی نیز مطرح می‌شود و آن تزریق چربی به بینی است.

اگر بعد از عمل جراحی بینی، بینی دچار بدفرمی خاصی شود، مثلاً در نواحی دچار فرورفتگی و یا عدم تقارن شود، می‌توان از تکنیک تزریق چربی به بینی استفاده کرد. تزریق چربی به بینی قوز و نواحی فرورفته بینی را برطرف می‌کند و یک ظاهر صاف و مناسبی را به وجود می‌آورد.

بنابراین، همان‌طور که بیان کردیم، تزریق چربی به بینی عمل شده، با هدف رفع نواقص و اجرای اصلاحات روی فرم بینی انجام شدنی است. پس افراد با بینی‌های عمل شده، می‌توانند به تزریق چربی به بینی، به عنوان یک روش ترمیمی، نگاه کنند.

نمونه عمل بینی مرکز اسکن سه بعدی راوانا

تزریق چربی به بینی عمل شده
تزریق چربی به بینی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

بررسی مزایا و معایب تزریق چربی به بینی

مانند هر تکنیک دیگر، روش تزریق چربی به نوک بینی می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد. در این بخش، به بررسی این موارد پرداخته‌ایم.

با تکنیک تزریق چربی به بینی به راحتی و بدون دردسرهای عمل جراحی بینی، می‌توان به اصلاح فرم بینی پرداخت. در این روش، ۱۰۰ درصد یا بخش اعظم مشکلات مربوط به فرم بینی برطرف می‌شود. در روش تزریق چربی به بینی، عوارض جانبی ناشی از بیهوشی و عمل جراحی وجود ندارد. درد، خونریزی، ورم و … دیده نمی‌شود. هم‌چنین فرم نهایی بینی، بسیار طبیعی خواهد بود. این موارد از جمله مهم‌ترین مزایای تزریق چربی به بینی شناخته می‌شوند.

از طرف دیگر، این احتمال وجود دارد که در تزریق چربی به بینی، بینی ظاهر متقارنی نداشته باشد. با تزریق ناهم‌سان در دو سمت بینی، فرم بینی خراب شده و ظرافت آن از بین می‌رود. همین‌طور احتمال عفونت بعد از تزریق وجود دارد. برای کاهش احتمال چنین معایبی، این کار باید حتماً توسط پزشک متخصص و مجرب انجام شود.

تزریق چربی به بینی

آیا نتایج تزریق چربی به بینی دائمی است؟

به طور کلی، دائمی بودن نتایج تزریق چربی به بینی، به خودتان بستگی دارد! سبک زندگی سالم و مراقبت شما، می‌تواند نتیجه‌ی ماندگارتری از چربی تزریق شده به بینی‌تان به دنبال داشته باشد. البته در مقایسه با روش جراحی، تزریق چربی به بینی دائمی نیست! اما در قیاس با روش تزریق ژل و فیلر، اثر ماندگارتری دارد.

تزریق چربی به بینی چه کاربردی دارد؟

رفع برخی از بد شکلی و بد فرمی‌های بینی، با کمک تزریق چربی به بینی امکان‌پذیر است. به شرطی که درجه و شدت بد فرمی شدید نبوده و خفیف باشد. هم‌چنین باید توجه داشت که مشکلات مربوط به ساختار بینی، با روش تزریق چربی به بینی برطرف نمی‌شود؛ بلکه تنها مشکلات ظاهری آن رفع می‌گردد.

تزریق چربی به بینی
تزریق چربی به نوک بینی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

قبل از تزریق چربی به بینی چکار انجام دهیم؟

  • پیش از آن‌که برای تزریق چربی به بینی اقدام کنید، باید در خصوص یک کلینیک معتبر و پزشک مجرب، جست‌وجو کنید. رضایت کامل و نتیجه‌ی خوب بعد از تزیرق، تا حدود زیادی به این موضوع بستگی دارد. پس در این مورد کوتاهی نکنید. در قسمت‌های قبل این مطلب، در خصوص اهمیت توانمندی پزشک در خصوص اجرای یک تزریق صحیح و اندازه چربی در بینی صحبت کردیم.
  • در مرحله‌ی دوم، نیاز به جلسه‌ی مشاوره و معاینه دارید. در این جلسه، پزشک متخصص، بینی شما را معاینه می‌کند تا در مورد ممکن بودن اصلاح فرم بینی با تزریق چربی به آن تصمیم‌گیری نماید. این مرحله در واقع برای آن است که شما به عنوان کاندید ایده‌آل برای تزریق چربی به بینی سنجیده شوید. هم‌چنین ممکن است پزشک با شما در خصوص نتیجه‌ی بعد از تزریق صحبت کند تا انتظارات معقولی داشته باشید.
  • مصرف داروهای خاصی مانند ویتامین E، آسپرین، ایبوپروفن و … به مدت ۱۰ روز قبل از تزریق، قطع می‌شود.
  • از مصرف الکل در مدت حداقل ۴۸ ساعت قبل از تزریق باید جداً خودداری شود.
  • معمولاً تا چند روز بعد از تزریق چربی به بینی، اجازه‌ی استحمام ندارید! پس بهتر است حمام بروید و موهای خود را به خوبی تمیز کنید.
  • از شب قبل از تزریق، مصرف آنتی بیوتیک شما شروع می‌شود. البته پزشک شما نکات اساسی را حتماً گوشزد می‌کند. آنتی بیوتیک برای جلوگیری از بروز عفونت تجویز می‌شود.
تزریق چربی به بینی

بعد از تزریق چربی به بینی چه کارهایی انجام دهیم؟

  • حمام و شست‌وشوی صورت بعد از تزریق ممنوع است. این امر را حداقل برای ۲۴ ساعت رعایت کنید.
  • سعی کنید تا سه روز از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • سرتان را پایین نیاورید.
  • تا دو هفته بعد از تزریق، فعالیت سنگین انجام ندهید.
  • طوری بخوابید که سرتان در وضعیت بالاتری نسبت به بدنتان قرار بگیرد.
  • داروهای تجویز شده را در زمان صحیح مصرف کنید.
  • اگر کبودی دارید، از کمپرس سرد استفاده کنید تا کبودی گسترش پیدا نکرده و سریع‌تر بهبود پیدا کند.

هزینهی تزریق چربی به بینی چقدر است؟

با توجه به آن چیزی که در این مطلب بیان کردیم، تزریق چربی به بینی، شامل جلسه معاینه و ویزیت بیمار، مراحل برداشت چربی، آماده سازی و تزریق آن به بینی است. هم‌چنین این احتمال وجود دارد که به تجدید تزریق در فواصل زمانی مختلف نیاز داشته باشید. از طرف دیگر، نیاز به مصرف دارو بعد از تزریق وجود دارد. بنابراین هزینه‌ی اجرای این کار، کاملاً متفاوت است. بهتر است در مورد موضوع قیمت و هزینه‌ی تزیرق چربی به نوک بینی، با کلینیک خود تماس بگیرید. البته خیالتان را راحت کنیم که هزینه‌ی تزریق چربی به بینی در مقایسه با عمل جراحی، بسیار پایین‌تر است.

یک هشدار مهم برای تزریق چربی به بینی

همان‌طور که در این مطلب بیان کردیم، تزریق چربی به بینی یک راه‌حل بسیار ایده‌آل برای رفع نواقص ظاهری بینی با شدت کم است. فررفتگی‌های خفیف یا قوزهای کوچک روی بینی را می‌توان با تزریق چربی در بینی کاهش داده و حتی از بین برد. این مسأله به توانمندی پزشک متخصص برمی‌گردد. ناحیه‌ی تزریق و میزان چربی تزریق شده، در نتیجه‌ی نهایی کار اهمیت ویژه‌ای دارد.

هشدار جدی آن‌که برای تزریق چربی، حتماً از خدمات پزشکان متخصص استفاده کنید. تزریق چربی نزد آرایشگران و مشاغل دیگر، احتمال وقوع آسیب‌ها و عوارض را شدیدتر می‌کند. این چیزی نیست که یک فرد زیباجو که به دنبال رفع نواقص ظاهری بینی خود است، بخواهد. بنابراین تزریق چربی به بینی را جدی بگیرید و صرف هزینه‌ی پایین‌تر، به هر کسی اعتماد نکنید.

مرکز اسکن سه بعدی راوانا، با فراهم آوردن امکانات پیشرفته‌ی پزشکی نظیر اسکن سه بعدی و …، و هم‌چنین بهره‌گیری از توانمندترین کادر پزشکی، آماده‌ی خدمات رسانی به نحو مطلوب و حرفه‌ای به مراجعین محترم است.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا