چه مدل بینی به شما می‌آید؟

چه مدل بینی به شما می‌آید؟

بینی در مرکز صورت قرار دارد و به همین دلیل است که تاثیر زیادی در ظاهر فرد دارد. گاهی ممکن است بینی یک فرد به‌صورت مستقل زیبا به نظر برسد؛ اما اگر بینی با دیگر اجزای صورت تناسب نداشته باشد؛ تمامی زیبایی صورت را تحت شعاع قرار می‌دهد. ازاین‌رو پیش از اینکه جراحی بینی را انجام دهید؛ باید مطمئن شوید که مدل بینی که انتخاب می‌کنید؛ کاملا با صورت و اجزای دیگر صورت شما تناسب داشته باشد. با در نظر گرفتن تمام این موارد می‌توانید بینی را انتخاب کنید که به‌صورت شما می‌آید.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

عمل زیبایی بینی چیست؟

عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی جراحی است که با هدف زیباسازی روی بینی انجام می‌شود. بیمار می‌تواند در رینوپلاستی اصلاح‌های درمانی را هم روی بینی خود انجام دهد. برای انجام جراحی بیمار، ابتدا با پزشک مشاوره می‌کند و سپس فرم بینی را انتخاب می‌کنند. همواره باید فرم بینی انتخاب شود که بیشترین تناسب را با صورت بیمار داشته باشد.   

انواع فرم بینی

بینی هر کس ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. اما می‌توان بینی افراد را به‌واسطه شباهت‌هایی که دارند، در دسته‌های مختلف جای داد. در ادامه انواع فرم بینی را بررسی می‌کنیم:

بینی گوشتی

بینی‌های گوشتی پوست ضخیم و پره‌های غضروفی اسکلت‌ مانند دارند. عموما پوست ناحیه نوک بینی و عرض پره‌ها ضخیم است. اگر از پهلو به بینی نگاه کنید، پره‌های بینی ارتفاع زیادی دارند و نیمه زیرین بینی از روبه‌رو پهن به نظر می‌رسد. البته بینی گوشتی در افراد مختلف ویژگی‌ها و خصوصیات متفاوتی دارد.

بینی استخوانی

بینی‌های استخوانی پوست نازک داشته و بافت اسکلتی در این بینی‌ها بیشتر است. غضروف این نوع بینی فرم کاملی دارد و عموما در جراحی، همین ساختار اسکلتی به بهبود جراحی و حفظ فرم بینی کمک می‌کند. در بسیاری از موارد نیز این نوع بینی‌ها انحراف دارند و دچار کجی تیغه هستند. بیشتر متقاضیان جراحی بینی، بینی استخوانی دارند و می‌خواهند که قوز بینی یا کجی تیغه درمان شود.

بینی ترکیبی

این نوع بینی‌ها معمولا هم خصوصیات بینی گوشتی و هم خصوصیات بینی استخوانی را دارند. در بینی‌های ترکیبی شاهد قوز استخوان، پوست ضخیم در نوک بینی و پوست ضخیم هستیم. در بینی‌های ترکیبی هر چه پوست نازک‌تر بوده و غضروف بینی محکم‌تر باشد؛ نتیجه جراحی نیز بهتر خواهد شد.

چه مدل بینی به شما می‌آید؟

بهترین فرم بینی بعد از عمل

برای اینکه بدانید کدام فرم بینی به صورت شما می‌آید؛ نمی‌توان یک نسخه مشخص و کلی تعیین کرد. چرا که فرم و اندازه بینی ایده‌آل در هر فرد متفاوت است. برای اینکه فرم بینی ایده‌آل را پیدا کنید، باید به سایر اجزای صورت از جمله گونه‌ها، لب و غیره توجه داشته باشید. درصورتی‌که زیباترین بینی را داشته باشید؛ اما این بینی با دیگر اجزای صورت تناسب نداشته باشد؛ نتیجه کلی جراحی مورد قبول نخواهد بود. به همین خاطر جراحان برای اینکه مشخص کنند کدام فرم بینی به‌صورت می‌آید؛ همواره تمام اجزای صورت را بررسی می‌کنند. در ادامه بهترین فرم بینی برای انواع صورت را بررسی می‌کنیم:

مدل بینی برای صورت گرد

در صورت‌های گرد معمولا شاهد گونه‌ها و چانه بزرگ و پیشانی کشیده هستیم. این چهره در کل ظاهر گرد داشته و زاویه ندارد. بینی که با این صورت متناسب باشد؛ معمولا یک بینی کوتاه و کوچک است. هر چه صورت پهن‌تر باشد؛ فرم بینی از نظر طول و عرض متفاوت خواهد بود.

بینی الماسی

درصورتی‌که فرد گونه‌های استخوانی و برجسته داشته باشد و این قسمت‌ها از سایر بخش‌های صورت پهن‌تر باشند؛ اما چانه باریک باشد؛ صورت فرم الماسی دارد. فرم بینی متناسب با صورت‌های الماسی یک فرم باریک، ظریف و کشیده است که با زاویه‌های صورت تناسب داشته باشد.

صورت بیضی

در صورت‌های بیضی چانه، فک و گونه‌ها دارای زاویه هستند و فرم کشید دارند. بینی که به این صورت بیاید معمولا یک بینی کشیده و قلمی است.

صورت قلبی

در صورت قلبی شاهد پیشانی پهن، گیجگاه زاویه‌دار و چانه ظریف و زاویه‌دار هستیم. بینی فانتزی کوچک تناسب بیشتری با این نوع صورت‌ها دارد.  

صورت مستطیلی

در صورت که فک از تمام اجزای صورت پهن‌تر باشد؛ صورت فرم مستطیلی پیدا می‌کند. فرم بینی که برای این فرم صورت مناسب است؛ بینی‌های پهن‌تر هستند که ارتفاع بیشتری دارند.

صورت مربعی

صورت‌های مربعی دارای پیشانی پهن و زاویه فک هستند. همچنین در این صورت‌ها فاصله عرض استخوان فک و گونه‌ها با عرض پیشانی برابر است. در این صورت‌ها تقارن جلوه بیشتری دارد. بینی‌های گوشتی کمی پهن با ارتفاع متوسط برای این صورت‌ها مناسب‌تر هستند.

چه مدل بینی به شما می‌آید؟

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

چطور بهترین فرم بینی را برای صورت خودم انتخاب کنم؟

بهترین فرم بینی همواره بینی است که با توجه به سایر اجزای صورت برای شما مناسب باشد. هرچه فرم بینی و فرم صورت متفاوت‌تر باشد؛ اجزای صورت هم از حالت طبیعی و نچرال خود خارج می‌شوند. به‌این‌ترتیب درحالی‌که اجزای صورت زیبایی دارید؛ اما تمام این اجزا در کنار هم جلوه زیبایی ندارند. بینی یک عضو منحصربه‌فرد در صورت هر کس است که با تغییرت نابه‌جا در آن می‌توانید باعث به هم خوردن تعادل در صورت شوید.

سخن آخر

جراحی بینی یک عمل سخت و چالشی برای افراد است. این جراحی می‌تواند به زیبایی فرد کمک کرده و باعث شود که فرد در مرکز صورت خود یک عضو زیباتر داشته باشد که با سایر اجزا مانند گونه و لب تناسب بهتری داشته باشد. در عین حال بارها در جراحی‌های زیبایی شاهد انتخاب بد و بی‌سلیقگی در فرم بینی بوده‌ایم. به صورتی که با وجود یک جراحی خوب و بی‌نقص، نتیجه نهایی در مقایسه با سایر اجزای صورت متناسب و ایده‌آل نیست. برای انتخاب بهترین فرم بینی همواره شما باید از مشاوره یک فرد متخصص و حاذق استفاده کنید. تجربه در جراحی بینی و داشتن نمونه‌ کارهای موفق از مهم‌ترین موارد در انتخاب جراح بینی است. برای اینکه بهترین جراحی بینی را تجربه کنید؛ همواره به دنبال یک جراح باشید که در حین اینکه یک بینی بی‌نقص به شما تحویل می‌دهد؛ در انتخاب مناسب‌ترین فرم بینی هم سلیقه خوبی داشته باشد.

چه مدل بینی به شما می‌آید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا