تفاوت جراحی بینی مردانه و زنانه

تفاوت جراحی بینی مردانه و زنانه

عمل بینی دیگر یک جراحی زنانه نیست؛ بلکه تعداد زیادی از آقایان هم برای جراحی بینی خود تمایل نشان می‌دهند. این روزها آمار جراحی بینی در آقایان هم افزایش یافته است. اما آیا جراحی بینی در اقایان و خانم‌ها به یک شکل انجام می‌شود؟ باید گفت که ساختار بینی آقایان و خانم‌ها با هم متفاوت است. معمولا پوست بینی مردان ضخیم‌تر بوده و پهنای بینی بیشتر است. از طرفی ساختار استخوانی بینی آقایان محکم‌تر است. همین امر سبب ایجاد تفاوت جراحی بینی مردانه و زنانه می‌شود.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

انواع جراحی بینی

برای اینکه با تفاوت جراحی بینی مردانه و زنانه آشنا شوید؛ ابتدا انواع جراحی‌های بینی را بشناسید. جراحی بینی انواع متعددی دارد که به نسبت هدف بیمار و پزشک انتخاب می‌شود. همه جراحی‌های بینی هدف زیبایی ندارند و برخی از آن‌ها تنها با هدف درمان انجام می‌شوند. انواع جراحی‌ بینی‌ عبارت‌اند از:

  • عمل رفع مشکل پولیپ بینی
  • عمل جراحی زیبایی بینی
  • عمل رفع انحراف بینی
  • عمل ترمیم بینی
  • عمل رفع مشکل پولیپ

این جراحی از جمله جراحی‌های درمانی است. رفع پولیپ باعث می‌شود که بیمار تنفس راحت‌تری داشته باشد.

عمل زیبایی

عمل زیبایی از انواع جراحی‌هایی بینی است که افراد انجام می‌دهند. جراحی رینوپلاستی بینی از سایر انواع جراحی‌های بینی رایج‌تر است. در این عمل جراحی ایرادهای بینی رفع می‌شوند و تلاش می‌شود که بینی ظاهر زیباتری پیدا کند.

عمل رفع انحراف

عمل رفع انحراف یا سیتوپلاستی از دیگر جراحی‌های بینی است که برای درمان انحراف بینی انجام می‌شود. تیغه بینی افراد در حالت عادی باید صاف بوده و انحراف نداشته باشد. این صاف بودن تیغه بینی سبب می‌شود که فرد تنفس راحت‌تری داشته باشد.

انحراف بینی سبب می‌شود که بینی به جز مشکلات ظاهری، عملکرد تنفس را هم به خوبی انجام ندهد. این افراد مشکلاتی مانند خوروپف کردن در هنگام خواب را دارند.

جراحی ترمیمی

جراحی ترمیمی در مواردی انجام می‌شود که بیمار پیش‌ازاین یک جراحی ناموفق داشته باشد و در این جراحی باید مشکلات و نقص‌های جراحی قبلی را اصلاح کند.

تفاوت جراحی بینی مردانه و زنانه

تفاوت جراحی بینی مردانه و زنانه

بسیاری از مراحل جراحی بینی در زنان و مردان یکسان است. اما با توجه به تفاوت‌های ساختاری که بینی زنان و مردان با هم دارند؛ جراحی بینی زنان و مردان به روش‌های متفاوتی از هم انجام می‌شود.

اختلافات ساختاری بینی زنان و مردان

بینی آقایان و خانم‌ها در ویژگی‌های متعدد با هم تفاوت دارند:

اختلاف در اندازه

بینی مردان نسبت به زنان معمولا اندازه بزرگ‌تری دارد. این بینی حجم استخوان و غضروف بیشتری دارد و همین عامل سبب می‌شود که بینی آقایان بزرگ‌تر از بینی خانم‌ها باشد. به‌این‌ترتیب حتی بعد از جراحی هم بینی آقایان به‌اندازه بینی خانم‌ها کوچک می‌شود.

تفاوت پوست بینی

پوست بینی آقایان معمولا ضخیم‌تر و سفت‌تر است. همین عامل سبب می‌شود که جراحی بینی مردان سخت‌تر باشد. پوست ضخیم بینی باعث می‌شود که جراحی بینی مردان چالشی‌تر بوده و به دقت و مهارت بیشتری نیاز داشته باشد.

تفاوت جراحی بینی مردانه و زنانه

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

معیارهای زیبایی در زنان و مردان

معمولا مردان بیشتر می‌خواهند ایرادات ظاهری را رفع کنند؛ اما خانم‌ها به دنبال بینی عروسکی هستند. درواقع ذهنیتی که یک خانم از بینی ایده‌آل دارد؛ با ذهنیت یک آقا از بینی ایده‌آل متفاوت است.

نکات مهم در جراحی بینی زنان و مردان

مردانی که می‌خواهند بینی خود را جراحی کنند؛ بهتر است یک جراح با نمونه کارهای بینی مردان پیدا کنند.

این افراد می‌توانند نمونه کارهای جراح را مشاهده کرده و از بین آن بهترین مورد را پیدا کنند.

اصول و مراحل جراحی در خانم‌ها و آقایان یکسان هست؛ اما توجه به جزئیات است که یک بینی پرفکت برای آقایان و خانم‌ها رقم می‌زند.

دوره نقاهت بعد از جراحی آقایان بیشتر از خانم‌ها است. چرا که این افراد پوست ضخیم‌تری دارند.

جراحی بینی مردان باید طوری انجام شود که پل بینی انحنای زیاد و حالت فانتزی پیدا کند. با توجه به اینکه بینی مردان بزرگ‌تر است؛ کوچک و باریک کردن بینی مردان، ایده خوبی نیست.

درصورتی‌که جراحی هم به منظور اصلاح ظاهر و هم به منظور رفع مشکلات درمانی انجام می‌شود؛ جراح کار سخت‌تری پیش روی خود دارد.

جراحی بینی چطور انجام می‌شود؟

افراد با انگیزه‌های مختلف برای جراحی بینی اقدام می‌کنند. برخی از آن‌ها به خاطر داشتن بینی بزرگ تصمیم به جراحی می‌گیرند و می‌خواهند بینی کوچک‌تری داشته باشند. برخی از افراد به‌خاطر اینکه از ظاهر بینی خود راضی نیستند؛ تصمیم می‌گیرند که بینی کوچک‌تری داشته باشند. برخی از افراد به‌خاطر ناهنجاری‌های استخوان بینی تصمیم به جراحی می‌گیرند. موارد مانند قوز بینی یا انحراف تیغه به سادگی با جراحی رفع می‌شود.

عده‌ای نیز به خاطر مشکلات سلامتی مانند مشکلات تنفسی یا پولیپ دست به جراحی می‌زنند. با هر انگیزه‌ای که تصمیم به جراحی می‌گیرید؛ می‌توانید عمل بینی را به صورت باز یا بسته انجام دهید. منظور از عمل بینی باز، جراحی بینی با برداشتن پوست بینی است. درحالی‌که در روش جراحی بینی بسته، یک سوراخ در تیغه بینی ایجاد شده و بینی از داخل جراحی می‌شود.

سخن آخر

جراحی بینی همواره به‌دقت و مهارت زیادی نیاز دارد. از طرفی جراح باید به تمام ویژگی‌ها و خصوصیات بیمار توجه داشته باشد و جراحی را مطابق نیازهای بیمار انجام دهد. جراحی بینی مردان با جراحی بینی زنان متفاوت است چرا که ساختار بینی این دو دسته با هم متفاوت است. برای اینکه تجربه خوبی از جراحی داشته باشید؛ باید جراحی مطابق خصوصیات بینی شما و منحصر به فرد برای شما انجام شود. در جراحی بینی آقایان سعی می‌شود که اندازه بینی زیاد کاهش پیدا نکند. از طرفی در جراحی بینی خانم‌ها اصلاح اندازه بینی و پل بینی رواج دارد. جراح همواره باید جراحی بینی را با توجه به مشخصات بینی و جنسیت بیمار انجام دهد.

تفاوت جراحی بینی مردانه و زنانه

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا