عمل بینی نیمه فانتزی، نمونه کار ها و تفاوت ها

بینی نیمه فانتزی

عمل جراحی بینی یک راهکار ایده‌آل برای رفع نواقص بینی و تبدیل آن به فرم مطلوب است. براساس سلیقه، شدت ناهنجاری و ترکیب سایر اجزای چهره می‌توان فرم نهایی بینی بعد از جراحی را به صورت بینی نیمه فانتزی انتخاب کرد. به غیر از دماغ نیمه فانتزی، بینی فانتزی و طبیعی نیز از سایر اشکالی هستند که برای شکل نهایی بینی انتخاب می‌شوند. در این مطلب، عمل بینی عروسکی یا نیمه فانتزی را مود نقد و بررسی قرار داده‌ایم. اگر کاندید جراحی بینی هستید و یا قصد دارید عمل نیمه فانتزی بینی را انجام دهید، توصیه می‌کنیم تا از مطالعه‌ی این مطلب غافل نشوید.

فهرست مطالب

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

عمل بینی نیمه فانتزی
بینی نیمه فانتزی

فرم نیمه فانتزی بینی

برای این‌که با فرم و ساختار این بینی بیش‌تر آشنا شوید، می‌بایست حدفاصل بینی طبیعی و بینی فانتزی را در نظر بگیرید. دماغ نیمه فانتزی، به فرم بینی فانتزی نزدیک‌تر است. اما در قیاس با بینی فانتزی، اغراق‌آمیز نیست. به این صورت که نوک بینی اندکی بالاتر از حد معمول است و سوراخ‌های بینی به کوچکی بینی فانتزی نیست. به همین دلیل مدل بینی عروسکی را می‌توان ترکیبی از بینی طبیعی و بینی عروسکی دانست.

فرم بینی نیمه فانتزی، بیش‌تر مورد طرفدار بانوان است. چراکه به علت ظرافت در سایر اجزای چهره، دماغ نیمه فانتزی، ترکیب و تناسب بهتری خواهد داشت. به طور کلی مشکخصات این فرم بینی در لیست زیر، ذکر شده است.

  • تیغه‌ی نازک
  • تیغه‌ی قوس‌دار (به نسبت بینی طبیعی، قوس بیش‌تر و به نسبت بینی فانتزی (عروسکی)، قوس کم‌تر)
  • نوک بینی سر بالا
  • سوراخ‌های بینی کوچک (نه به کوچکی بینی عروسکی)
بینی نیمه فانتزی

عمل بینی نیمه فانتزی

برای این‌که فرم بینی به صورت نیمه فانتزی باشد،‌ ابتدا باید پزشک جراح ممکن بودن آن را تأیید نماید. گاهی شدت ناهنجاری بینی به حدی است که امکان هرگونه فرم دلخواه بر روی آن وجود ندارد. از طرفی در عمل‌های ترمیمی بینی این امکان وجود دارد که بخش‌های زیادی از بافت و غضروف‌های بینی از بین رفته باشد. هرچند این ترمیم‌ها می‌تواند با جای‌گذاری پروتزهای غضروفی اجرا شود.

در گام دوم، برای جراحی بینی نیمه فانتزی، باید به سایر اجزای چهره دقت شود. توجه داشته باشید که جراحی زیبایی بینی در وهله‌ی اول به منظور زیباسازی چهره اجرا می‌شود. بنابراین تناسب در اجزای چهره، می‌تواند این هدف را تحقق بخشد. از آن‌جایی که فرم دماغ نیمه فانتزی، اندکی ظریف‌تر و عروسکی‌تر از فرم بینی طبیعی است، برای چهره‌های با ظرافت بیش‌تر، بهتر هم‌خوانی خواهد داشت.

عکس بینی نیمه فانتزی قبل وبعد جراحی بینی

بینی نیمه فانتزی
عمل نیمه فانتزی بینی

اسکن سه بعدی در عمل بینی نیمه فانتزی

یکی از راهکارهایی که برای انتخاب راحت‌تر فرم بینی به کار برده می‌شود، استفاده از اسکن سه بعدی بینی است. به این صورت که کلینیک‌هایی که به این دستگاه‌ها مجهز هستند، به بیماران خود این امکان را می‌دهند تا از تصاویر خود اسکن سه بعدی تهیه کنند. سپس با اعمال تغییرات نهایی بر روی بینی در این تصاویر، آن‌ها قادر خواهند بود تا چهره‌ی خود را بعد از جراحی مشاهده نمایند. اسکن سه بعدی چهره، هم‌چنین به پزشک جراح کمک می‌کند تا قالب‌های مربوطه را بسازد. این قالب‌ها در جراحی و اجرای خروجی صحیح بر روی بینی بیمار بسیار کمک کننده خواهد بود. در خصوص جراحی سه بعدی بینی در مطلب مجزا، مفصل صحبت کرده‌ایم.

مزیت استفاده از اسکن سه بعدی در جراحی نیمه فانتزی بینی، آشنایی واقع‌بینانه با فرم بینی نیمه فانتزی است. بسیاری از بیماران تصویر صحیحی از این فرم بینی ندارند. همین امر موجب خواهد شد تا توقعات آن‌ها از عمل جراحی، غیر واقعی و نادرست باشد. در حالی که آشنایی با این فرم بینی کمک می‌کند تا به نتایج عمل دماغ نیمه فانتزی، توقعاتی به‌جا داشت.

رضایت زیباجو از عمل بینی نیمه فانتزی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

کاندیدای مناسب برای بینی نیمه فانتزی طبیعی

کاندیدای مناسب برای بینی نیمه فانتزی طبیعی باید دارای بینی‌های استخوانی و قوی باشند. این ویژگی مهم است زیرا بینی استخوانی می‌تواند تحمل جراحی و تغییرات شکلی را بهتر از بینی‌های گوشتی و غضروفی داشته باشد. همچنین، فردی که بخواهد بینی عروسکی طبیعی داشته باشد، باید توانایی تطبیق شکل بینی با چهره‌اش را داشته باشد. این زاویه‌ی بین نوک بینی و لب فوقانی باید در حدود ۹۵ درجه باشد، تا به نحو احسنت با چهره تناسب داشته باشد. در نتیجه، برای انتخاب کاندیدای مناسب برای جراحی بینی نیمه فانتزی طبیعی، بینی‌های استخوانی و توانایی تطبیق شکل با چهره بسیار حائز اهمیت هستند.

بینی نیمه فانتزی

آیا عمل بینی نیمه فانتزی قابل برگشت است؟

به طور کلی، عمل نیمه فانتزی بینی یک عمل جراحی دائمی است. این بدان معناست که تغییراتی که در بینی شما اعمال می‌شوند، برخلاف عمل بینی غیرجراحی یا استفاده از پروتزها، قابل برگشت نیستند. این تغییرات ممکن است شامل تغییر شکل، اندازه، طول، پهنای بینی و نیز ساختار داخلی بینی مانند جمجمه بینی و پروانه بینی باشد.

با این حال، در صورتی که با نتیجه عمل بینی نیمه فانتزی خود راضی نباشید، هنوز گزینه‌های اصلاحی دیگری وجود دارد. ممکن است به جراح بینی مراجعه کنید تا در مورد تغییرات بیشتر یا اصلاحی دیگر صحبت کنید. در برخی موارد، می‌توان با عمل دیگری تغییرات را اصلاح کرد یا به حالت قبلی برگرداند. این، بسته به مورد و میزان تغییرات و نتیجه نهایی مورد نظر شما است.

در هر صورت، قبل از تصمیم‌گیری نهایی، بهتر است با جراح زیبایی معتمد و تجربه کاری ثابت شده مشورت کنید تا در مورد انتظارات، نتایج ممکن و گزینه‌های اصلاحی بیشتر صحبت کنید. ارتباط با جراح پس از عمل نیز بسیار مهم است تا بتوانید نتایج مطلوب خود را به دست آورید.

بینی نیمه فانتزی

چطور جراح خوب برای بینی نیمه فانتزی بیابیم؟

همان‌طور که می‌دانید میزان موفقیت در جراحی زیبایی بینی شما تا حدود زیادی به پزشک و تجربه‌ی وی وابسته خواهد بود. در این بخش قصد داریم ویژگی‌هایی را به شما متذکر شویم که کمک می‌کند تا پزشک جراح حاذقی را انتخاب کنید.

  • جراح باید صبور باشد.

این طبیعی است که شما سؤالات بسیاری را در خصوص عمل جراحی خود مطرح کنید. پزشک باید با حوصله و بدون تمسخر، به تک‌تک سؤالات شما پاسخ دهد. البته خودِ شما نیز می‌توانید با مطالعه و تحقیق تا حدود زیادی پاسخ پرسش‌های خود را بیابید. اما به هیچ وجه به پزشکان کم دانش و بی‌حوصله تکیه نکنید!

  • جراح باید مشاور‌ه‌ی خوبی بدهد.

شما باید در خصوص روش و متد جراحی بینی، مشکلات و ناهنجاری‌هایی که دارید و …، از پزشک خود مشورت بگیرید. یک پزشک خوب می‌تواند در خصوص آیتم‌هایی که مشاوره می‌دهد، شما را به خوب قانع کند.

  • امکانات کلینیک و محل عمل جراحی بینی خوب باشد.

اسکن سه بعدی و دستگاه‌های پیشرفته‌ی دیگر، به عنوان تجهیزات برتر این کلینیک‌های زیبایی به شمار می‌آیند. روشن است که هر اندازه که تجهیزات مدرن‌تر و برتری در اختیار پزشک شما قرار بگیرد، احتمال موفقیت در جراحی افزایش خواهد یافت.

  • نمونه کارهای جراح را بررسی کنید.

دیدن چهره‌ی افرادی که عمل جراحی بینی را نزد جراح مورد نظر انجام داده‌آند، گویای تبحر و سلیقه‌ی پزشک جراح شما است. سعی کنید به تصاویر قبل و بعد بیماران توجه کنید. هم‌چنین مراقب باشید تا تصاویر فیک و دستکاری شده به شما نشان داده نشود.

رضایت زیباجو از عمل بینی نیمه فانتزی

جمع‌بندی

بینی نیمه فانتزی یکی از فرم‌های بینی است. در دماغ نیمه فانتزی، تیغه‌ی بینی اندکی قوس دارد، نوک بینی سر بالا است و سوراخ‌های بینی کوچک‌ هستند. به طور کلی، مشخصات این بینی از نظر شدت و اندازه، حد فاصل بینی فانتزی (عروسکی) و بینی طبیعی قرار می‌گیرند.

پزشک جراح خوب، می‌تواند بر اساس نوع بینی و ساختار کلی چهره، به شما پیشنهاد بدهد که چه فرم بینی برایتان متناسب‌تر و بهتر خواهد بود. بهترین کاندیدای دماغ نیمه فانتزی، افراد با بینی‌ استخوانی و پوست بینی نازک هستند. در حقیقت بینی گوشتی، به دلیل ضعف در غضروف، نمی‌تواند به بینی عروسکی تبدیل شود.

در این مطلب هم‌چنین به نکاتی اشاره کردیم که می‌تواند شما را در انتخاب پزشک جراح مناسب برای عمل بینی نیمه فانتزی، یاری کند. فراموش نکنید رضایت شما از نتیجه‌ی جراحی، تا حدود بسیار زیادی به توانمندی و تبحر پزشک جراح وابسته خواهد بود. سلیقه‌ی پزشک در نحوه‌ی بازسازی و ترمیم فرم بینی مؤثر است.

مرکز اسکن سه بعدی راوانا، با فراهم آوردن امکانات پیشرفته‌ی پزشکی نظیر اسکن سه بعدی و …، و هم‌چنین بهره‌گیری از توانمندترین کادر پزشکی، آماده‌ی خدمات رسانی به نحو مطلوب و حرفه‌ای به مراجعین محترم است.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا