بهترین فصل برای عمل بینی بررسی مزایا و معایب جراحی بینی در فصول مختلف

بهترین فصل عمل بینی

وقتی تصمیم به جراحی بینی می‌گیرید، احتمالا پارامترهای مختلفی را بررسی می‌کنید تا مطمئن شوید که همه شرایط محیا بوده و ریسک جراحی را به حداقل خود برسانید. یکی از مواردی که باید به آن فکر کنید، زمان جراحی است. متقاضایان عمل برای اینکه جراحی خوبی داشته باشند، گاهی حتی به فصل و زمان انجام جراحی هم فکر می‌کنند. به نظر شما بهترین فصل عمل جراحی بینی کدام است؟ می‌دانید که هر فصل شرایط آب و هوایی خاص خودش را دارد و شرایط آب و هوایی هم می‌تواند روی زمان بهبودی و دوره نقاهت تاثیرگذار باشد. در این مقاله به بهترین فصل عمل بینی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین فصل عمل بینی
بهترین فصل عمل بینی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

بهترین فصل عمل بینی

در حالت کلی جراحی بینی در هر فصلی امکان پذیر است. البته که هر فصل با توجه به شرایط آب و هوایی که دارد، مراقبت‌های خاص خودش را می‌طلبد اما در صورتی که فرد در فصل خاصی دچار آلرژی می‌شود، بهتر است آن فصل را برای جراحی انتخاب نکند. جراحی بینی یک عمل زیبایی است که مانند تمام جراحی‌ها می‌توانید در تمام فصول سال با خیال راحت آن را انجام دهید. با این وجود برای برخی از افراد جالب است که بدانند بهبودی در کدام فصل سریع‌تر است و دوران نقاهت در کدام فصل کوتاه‌تر می‌باشد.

بیشتر افراد هم ترجیح می‌دهند که دوران نقاهت را در تعطیلات سپری کنند تا بتوانند تمام زمان بهبودی خود را به استراحت بپردازند. گاهی اوقات ممکن است حتی نخواهید عمل جراحی خود را در یک شهر یا کشور دیگر انجام دهید. در این موارد هم اطلاع از شرایط فصلی آن مکان اهمیت دارد.

بهترین فصل عمل بینی

آیا بهار و تابستان برای انجام عمل جراحی بینی بهتر است؟

جراحی بینی بیشتر از هر زمان در بهار و تابستان انجام می‌شود و در این دو فصل جراحان زیبایی پرکارتر می‌شوند. به نظر می‌رسد که بهار فصلی است که مردم دوست دارند تغییرات اساسی در ظاهر خود ایجاد کنند. این فصل همچنن دمای هوا بهتر بوده و به خاطر اینکه هوا متعادل است و نه سرد است ونه گرم ، نقاهت بهتر انجام می‌شود. علاوه بر این دانشجویان و افراد شاغل در بهار زمان آزاد بیشتری دارند و می‌توانند بعد از طی شدن دوران نقاهت خودشان را برای ترم جدید آماده کنند. همچنن افراد ساکن ایران به خاطر مصادف شدن بهار با تعطیلات نوروز، زمان کافی برای استراحت کردن دارند. بدون اینکه نگرانی در خصوص برنامه کاری یا تحصیلی خودشان داشته باشند.

تعطیلات تابستانی هم این امکان را ایجاد می‌کند که اوقات فراغت و بیکاری زیادی داشته باشید تا هم بتوانید بدون دغدغه دوران نقاهت را طی کنید. همچنین می‌توانید در این فصل برای انجام جراحی در خارج از کشور برنامه ریزی کنید. چرا که تابستان زمان خوبی برای سفر است و گرمای تابستان هم اختلالی در ریکاوری ایجاد نمی‌کند.البته برای اینکه ریکاوری در این فصل به خوبی انجام شود، لازم است که چند نکته اساسی را رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها می پردازیم.

بهترین فصل عمل بینی
بهترین فصل عمل بینی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

نکاتی برای تجربه عمل بهتر در بهار و تابستان

آلرژی فصلی

تنها ایرادی که جراحی بینی در فصل بهار دارد، واکنش‌های آلرژیک است. در این فصل تعداد مواد آلرژی زا در هوا بیشتر می‌شوند. این امر بهبودی بیمارانی که درگیر آلرژی می‌شوند را به تاخیر می‌اندازد. اگر دچار مواردی مانند عطسه شدید، آبریزش بینی غیرقابل کنترل و خارش می‌شوید، بهتر است فصول آلرژی‌زا را برای جراحی انتخاب نکنید.

از گرمای تابستان دور بمانید

یکی از رایج‌ترین عوارض عمل جراحی بینی، تورم است و گرما هم باعث عود تورم می‌شود. این عامل ممکن است به اندازه‌ای تورم را افزایش دهد که باعث خونریزی شود. به همین خاطر در صورتی که در تابستان عمل می‌کنید، اکیدا از انجام فعالیت‌های شدید در محیط بیرون خودداری کنید.

بیش از حد درممعرض نور خورشید نمانید

ماندن در معرض نور خورشید روند خوب شدن زخم را به تعویق انداخته و طولانی‌تر می‌کند. خیلی مهم است که در دوران ریکاوری از پوست بینی‌تان به خوبی محافظت کنید. از نور مستقیم خورشید دور مانده و از کرم ضدآفتاب روی پوست خود استفاده کنید.

بعد از جراحی شنا ممنوع

در چند هفته اول بعد از جراحی بینی فکر شنا را از سرتان بیرون کنید. چرا که ممکن است باعث عفونت و آسیب به بینی شود. اگر در دوران نقاهت به سر می‌برید، فعالیت‌های تفریحی در آب را فراموش کنید.

بهترین فصل عمل بینی

جراحی بینی در پاییز و زمستان

ممکن است تصمیم بگیرید که در طول پاییز یا زمستان تحت عمل بینی قرار بگیرید. سرد بودن هوا تاثیر منفی روی درمان شما نخواهد داشت. درواقع خیلی از متخصصان عقیده دارند که دمای سرد در این دو فصل می‌تواند مزایایی هم برای تسریع پروسه درمان داشته باشد.

بهترین فصل عمل بینی

مزایای عمل جراحی در فصول سرد سال

بعد از جراحی دمای هوا پایین بوده و کمتر دچار تورم و کبودی می‌شوید

هوای سرد زمستان باعث منقبض شدن رگ‌ها شده و در نتیجه شاهد تورم و کبودی نخواهید بود.

در صورتی که در معرض نور خورشید قرار بگیرید، جای زخم کمتر روی پوست مانده و نتیجه بهتری را شاهد خواهید بود.

زمانی که در فصل‌های سرد سال برای طولانی مدت بیرون از خانه بمانید، علائم کاهش پیدا می‌کنند. به خصوص اگر فردی هستید که زیاد دچار آلرژی‌های فصلی می‌شوید، بهترین زمان برای انجام عمل جراحی بینی برای شما فصول سرد سال است.

در زمستان شب‌ها طولانی‌تر هستند و شما بیشتر استراحت می‌کنید.

چند نکته برای بهبودی بعد از جراحی بینی

با اینکه زمستان شرایط بهتری برای جراحی بینی دارد، اما همواره سرماخوردگی و آنفولانزا هم رایج‌تر است.ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا در دوران نقاهت ممکن است باعث شود که درد بیشتری تحمل کنید یا بهبودی شما به تعویق بیفتد. در این فصل بیشتر از همیشه مکمل ویتامین سی مصرف کنید تا هم از سرماخوردگی در امان باشید و هم به پروسه بهبودی کمک کرده باشید. همچنین دست‌ها را زود به زود بشویید تا آلودگی و بیماری را از خودتان دور کنید.

آب و هوای خشک در فصول سرد سال باعث می‌شوند که روند بهبودی مختل شود. پس بانداژها را روی بینی نگه دارید و سعی کنید داخل خانه اسراحت کنید. برای سریع‌تر درمان شدن هم جراح پمادهایی را در اختیار شما قرار می‌هد که می‌توانید طبق دستور استفاده کنید.

در این فصل لباس‌های گرم بپوشید و دمای خانه را بالا نگه دارید تا دچار سرماخوردگی نشوید. شب‌ها پتو بیشتر استفاده کنید و تا جای ممکن سرتان را بپوشانید تا احتمال ابتلا به سرماخودگی را کمتر کنید. همچنین بعد از حمام موهایتان را سریع خشک کرده و با موی خیس به تخت خواب نروید.

مرکز اسکن سه بعدی راوانا، با فراهم آوردن امکانات پیشرفته‌ی پزشکی نظیر اسکن سه بعدی و …، و هم‌چنین بهره‌گیری از توانمندترین کادر پزشکی، آماده‌ی خدمات رسانی به نحو مطلوب و حرفه‌ای به مراجعین محترم است.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا