تفاوت بینی گوشتی و استخوانی و عمل های جراحی

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

برای شناخت تفاوت بینی گوشتی و استخوانی،‌ نیاز است تا با ساختار و ویژگی‌های فرم بینی استخوانی و فرم بینی گوشتی، آشنا شویم. از آن‌جا که شناخت و تشخیص فرم بینی، برای عمل جراحی بینی، اهمیت دارد؛ ضروری است تا با ویژگی‌های آن آشنا شویم. در این مطلب ضمن شرح مختصر ویژگی‌های هر یک از فرم‌های بینی، به معرفی تفاوت بینی استخوانی و گوشتی پرداخته‌ایم.

فهرست مطالب

نمونه عمل بینی استخوانی

تفاوت بینی استخوانی و گوشتی
تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

چرا باید فرق بینی استخوانی و گوشتی را بدانیم؟

جراحی بینی، آن‌طور که به نظر می‌رسد، ساده نیست. برای تعیین فرم نهایی بینی، باید فرم بینی فعلی، استانداردهای لازم را داشته باشد. به عبارت دیگر، ایجاد فرم دلخواه برای بینی، تنها در شرایط خاصی امکان دارد که فرم فعلی بینی (استخوانی یا گوشتی) امکان ایجاد آن تغییرات را داشته باشد.

وقتی که فرم بینی خود را تشخیص بدهیم، می‌توانیم توقعات معقول و ممکنی از نتایج جراحی زیبایی بینی داشته باشیم.  به این دلیل است که شناخت فرم بینی و دانستن تفاوت بینی گوشتی و استخوانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

تفاوت دماغ گوشتی و استخوانی

برخلاف آن چیزی که بین عموم جا افتاده است، برای تشخیص فرم بینی به قوز بینی توجه نمی‌کنند! عامل اصلی که برای تشخیص فرم بینی به آن توجه می‌شود، ضخامت پوست بینی است. بینی‌های استخوانی، دارای پوستی با ضخامت نازک و متوسط هستند. این در حالی است که افرادی که بینی‌های گوشتی دارند، پوست بینی ضخیم‌تری نیز دارند.

بنابراین، شما می‌توانید یک بینی گوشتی داشته باشید، در حالی که قوز بینی دارید! یعنی این طور نیست که به ظاهر استخوانی بودن بینی (به دلیل وجود قوز استخوانی)، فرم بینی شما استخوانی باشد. هرچند که در بیش‌تر موارد، ناهنجاری‌های مربوط به استخوان و غضروف بینی، در افراد با بینی‌های استخوانی دیده می‌شود.

در ادامه، به معرفی دقیق‌تر ویژگی‌های بینی‌های استخوانی و گوشتی پرداخته‌ایم. با تطبیق این ویژگی‌ها، می‌توانید فرم بینی خودتان را تشخیص دهید.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

بینی گوشتی

افرادی که بینی‌ گوشتی دارند، ضخامت بالایی در پوست بینی خود دارند. به دلیل وجود غدد چربی فعال، تراوش چربی در پوست بینی این افراد، بیش‌تر است. همین امر منجر به بروز آکنه و جوش در ناحیه‌ی بینی این افراد خواهد شد. هم‌چنین اغلب، نوک بینی پهن و افتاده‌ای در این فرم بینی دیده می‌شود. به طور کلی، پهن بودن و حجیم‌تر بودن از ویژگی‌های ظاهری بینی‌های گوشتی است.

به علت ضعف در ساختار غضروفی بینی‌های گوشتی، این افراد با عمل جراحی دشوارتری مواجه می‌شوند. امکان نیاز به پیوندهای غضروفی در بینی‌های گوشتی بیش‌تر دیده می‌شود.  هم‌چنین احتمال برگشت و تغییر فرم بینی بعد از جراحی، در بینی‌های گوشتی، بسیار بیش‌تر است.

بینی استخوانی

افرادی که بینی‌ استخوانی دارند، ضخامت کم و متوسطی در پوست بینی خود دارند. چون پوست بینی در این فرم، نازک است، بافت استخوانی و غضروفی بینی به خوبی دیده می‌شود.  بنابراین ظرافت در ساختار بینی استخوانی یک ویژگی بارز است.

وجود قوز روی پل بینی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که در افراد با بینی‌های استخوانی دیده می‌شود. برخلاف بینی‌های گوشتی، بینی‌های استخوانی بافت غضروفی و استخوان‌های محکمی دارند.

نمونه عمل بینی گوشتی

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی
فرق بینی استخوانی و گوشتی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

فرق بینی گوشتی و استخوانی از نظر جراحی

پیش‌تر، بیان کردیم که بینی‌های گوشتی، جراحی دشوارتری دارند. پوست بینی بسیار ضخیم (بینی‌های گوشتی) کار جراح را دشوارتر می‌کنند. البته یک جراح باتجربه، می‌تواند نواقص فرم بینی گوشتی را نیز برطرف سازد و یک جراحی موفقی در این زمینه داشته باشد.

یکی از فرق‌های دیگری که بینی بینی گوشتی و استخوانی از نظر نوع جراحی دیده می‌شود، محدودیت در انتخاب فرم بینی است. افرادی که بینی‌های گوشتی دارند، با محدودیت بیش‌تری در فرم نهایی بینی از نظر زاویه سازی بینی با لب بالایی و … مواجه هستند. معمولاً توصیه می‌شود تا فرم بینی طبیعی برای این افراد استفاده شود. اما افرادی که بینی‌های استخوانی دارند، می‌توانند انواع فرم بینی از جمله بینی طبیعی، بینی فانتزی و بینی نیمه فانتزی را داشته باشند.

موضوع دیگری که به عنوان تفاوت در جراحی بینی استخوانی و گوشتی دیده می‌شود، عوارض و مشکلات بعد از جراحی است. متأسفانه افرادی که بینی‌های گوشتی دارند، با تورم شدیدتری روبه‌رو هستند و به همین علت، دوران نقاهت دشوارتری را سپری می‌کنند.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

چطور بهترین فرم بینی را انتخاب کنیم؟

همان‌طور که در این مطلب اشاره کردیم، شناخت فرم بینی فعلی (از نظر استخوانی یا گوشتی بودن آن) اهمیت فراوانی دارد. یکی از مواردی که با شناخت فرم فعلی بینی میسر می‌شود، تعیین فرم نهایی برای بینی خواهد بود.

افرادی که بینی‌های گوشتی دارند، محدودیت‌هایی نیز در انتخاب فرم نهایی بینی خواهند داشت. برای این افراد توصیه می‌شود تا از انتخاب فرم‌های فانتزی و نیمه فانتزی خودداری کنند. اصرار بیش از حد روی این مورد و عدم توجه به توصیه‌های جراح، امکان ناموفق بودن جراحی و بروز مشکلات بعد از عمل را افزایش خواهد داد. این در حالی است که ایجاد فرم بینی طبیعی، با حداقل زاویه‌سازی، شانس موفقیت بیش‌تری دارد.

البته افرادی که بینی‌های استخوانی دارند، از نظر امکان پذیر بودن، می‌توانند فرم بینی‌های فانتزی و نیمه فانتزی را هم در کنار فرم بینی طبیعی، به عنوان گزینه‌های بیش‌تر، داشته باشند. اما این بدان معنی نیست که هر فرمی، برای آن‌ها متناسب است. بلکه ممکن است محدودیت فرم بینی به علت تناسب با سایر اجزای چهره به وجود آید. عمل بینی سه بعدی، روشی است که با تصویرسازی، در این قضیه بهتر کمک کننده خواهد بود. در این روش، پیش از جراحی، می‌توانید فرم انتخابی بینی را روی چهر‌ه‌ی خود ببینید و در خصوص تناسب آن با سایر اجزای چهره‌تان، بهتر تصمیم‌گیری کنید.

آیا جراحی بینی گوشتی با برگشت همراه است؟

بله! این امکان وجود دارد که بعد از عمل جراحی در بینی‌های گوشتی، با مرور زمان، فرم بینی تغییر کرده و دوباره به شکل پهن قبلی برگردد. البته این موضوع در این زمان و با به کارگیری تکنولوژی‌ها و متدهای جدید در جراحی زیبایی بینی، به حداقل رسیده است. یک جراح خوب می‌تواند بینی گوشتی را به گونه‌ای جراحی کند که نواقص و نازیبایی‌های آن برطرف شده و احتمال بازگشت فرم، نباشد!

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی از نظر هزینههای جراحی

هزینه‌ی جراحی، معادله‌ی مشخصی ندارد! عوامل زیادی هستند که هزینه‌ی جراحی زیبایی بینی را تغییر می‌دهند. شدت ناهنجاری روی بینی شما، مدت زمان عمل و میزان دشواری جراحی را تعیین می‌کند.

البته با توجه به مواردی که در این مطلب ذکر کردیم، به دلیل دشوارتر بودن جراحی بینی‌های گوشتی، انتظار می‌رود که هزینه‌های مربوط به جراحی آن نیز بالاتر باشد. هم‌چنین پیوند غضروفی از دیگر مواردی است که در افزایش هزینه‌ی جراحی این نوع بینی، تأثیرگذار است.

مرکز اسکن سه بعدی راوانا، با فراهم آوردن امکانات پیشرفته‌ی پزشکی نظیر اسکن سه بعدی و …، و هم‌چنین بهره‌گیری از توانمندترین کادر پزشکی، آماده‌ی خدمات رسانی به نحو مطلوب و حرفه‌ای به مراجعین محترم است.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا