مدت زمان عمل بینی چقدر است؟ شرایط و هزینه ها

جراحی بینی چقدر طول میکشد

به عنوان کاندید عمل زیبایی بینی، یکی از مهم‌ترین پرسش‌های شما این است که « جراحی بینی چقدر طول می‌کشد؟ ». مدت زمان عمل بینی، به معنای مدت زمان انجام عمل جراحی از آغاز عمل با اعمال بیهوشی یا بی‌حسی، انجام جراحی، ریکاوری تا ترخیص بیمار است. این مسأله به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مطلب شرح داده‌ایم. مطالعه‌ی این مطلب می‌تواند تا حدود زیادی نگرانی‌های شما در خصوص مدت زمانی که عمل زیبایی بینی طول می‌کشد را برطرف نماید.

فهرست مطالب

جراحی زیبایی بینی چقدر طول میکشد
جراحی بینی چقدر طول میکشد

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

بیهوشی در عمل زیبایی بینی چقدر طول میکشد؟

همان‌طور که در مقدمه‌ی این مطلب اشاره کردیم، مدت زمان جراحی زیبایی بینی یعنی مدت زمانی که بیمار تحت بیهوشی یا بی‌حسی قرار می‌گیرد تا پایان ترخیص وی از بیمارستان یا کلینیک جراحی. بنابراین بیهوشی یا بی‌حسی بیمار، اولین اقدامی است که در مقوله‌ی «مدت زمان عمل جراحی بینی» می‌گنجد.

برای بیهوشی، متخصص بیهوشی کنارِ بیمار حضور دارد و مرتباً علایم حیاتی مانند نبض، فشار خون و تنفس را کنترل می‌کند.

تایم و مدت زمانی که بیهوشی در عمل زیبایی بینی طول می‌کشد، معمولاً چیزی بین ۱/۵ تا ۳ ساعت است. بنابراین جراحی بینی، در مدت ۱/۵ تا ۳ ساعت متغیر است که به طور میانگین می‌توان مدت زمان ۲ ساعت را برای عمل بینی بیان کرد. لازم به ذکر است که بعد از انجام فرآیند بیهوشی یا بی‌حسی، عمل جراحی آغاز خواهد شد.

جراحی بینی چقدر طول میکشد

جراحی بینی چقدر طول میکشد؟

اگر در اطراف شما کسی هست که جراحی بینی انجام داده، نمی‌تواند الگوی دقیقی برای عمل جراحی شما باشد! در حقیقت بسیاری از پارامترهای عمل جراحی زیبایی بینی، برای هر بیمار متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، فرم بینی شما یک فرم متفاوت است؛ شما فیزیک و توانایی بدنی متفاوتی دارید؛ پزشک جراح شما ممکن است شخص دیگری باشد و… . پس بهتر است از مقایسه‌ی خودتان با دیگران پرهیز کنید!

اصولاً مدت زمان عمل جراحی زیبایی بینی، به چهار عامل اصلی برمی‌گردد. برآیند این چهار عامل، به شما نشان خواهد داد که « جراحی بینی چقدر طول می‌کشد؟ ». این چهار فاکتور عبارتند از:

  • نوع جراحی

جراحی زیبایی بینی، می‌تواند در دو نوع عمل بینی باز یا عمل بینی بسته انجام شود. در عمل جراحی باز، بینی از ناحیه‌ی زیرین، برش می‌خورد. این در حالی است که عمل جراحی بینی بسته، بدون برش و از طریق مجاری تنفسی بینی، انجام می‌گردد. باز و بسته بودن عمل جراحی زیبایی بینی، چیزی است که پزشک جراح شما با توجه به نوع مشکل و امکان‌پذیر بودن اِعمال تغییرات انتخاب می‌کند. اما بالاخره در مدت زمان جراحی بینی تأثیرگذار است.

نوع جراحی بینی هم‌چنین می‌تواند برای رفع نقص و مشکل بینی و یا انجام جراحی زیبایی  (رینوپلاستی) بینی باشد. افرادی که برای رفع شکستگی بینی اقدام می‌کنند، زمان کم‌تری را در اتاق عمل خواهند بود. اما جراحی زیبایی بینی، مدت بیش‌تری طول می‌کشد.

  • نوع و فرم بینی

فرم اولیه‌ی بینی می‌تواند بینی گوشتی یا بینی استخوانی باشد. در مقاله‌ای مجزا در خصوص ویژگی‌های هر یک از فرم‌های بینی صحبت کرده‌ایم. بینی‌های گوشتی، پره‌های پهن دارند و بینی‌های استخوانی، تیغه‌ی باریک و استخوانی. این عامل نیز در مدت زمان عمل جراحی زیبایی بینی، اثر دارد. چرا که جراحی زیبایی بینی، برای بینی‌های گوشتی بسیار دشوارتر بوده و احتمالا مدت زمان بیش‌تری طول می‌کشد. هم‌چنین در این دسته از بینی‌ها، احتمال نیاز به پیوند غضروفی بالا است که این امر سبب می‌شود تا مدت زمان جراحی بالاتر رود.

جراحی بینی چقدر طول میکشد
  • دفعه‌ی عمل جراحی (ترمیمی بودن)

دلایل بسیار زیادی است که بیمار مجبور به انجام جراحی زیبایی بینی برای دفعات بعدی خواهد شد. این عمل‌ها را به عنوان عمل ترمیمی بینی شناسایی می‌کنند. از آن‌جایی که در عمل ترمیمی، حداقل یک‌بار بافت و غضروف‌های بینی تحت دستکاری قرار گرفته است، پیچیدگی بیش‌تری دارد. بنابراین جراحی بینی ترمیمی (بار دوم یا بیش‌تر) زمان‌برتر است.

  • مهارت و تخصص پزشک جراح

تخصص پزشک جراح، یکی دیگر از چیزهایی است که می‌تواند به شما نشان دهد که «جراحی بینی‌تان چقدر طول می‌کشد؟». پزشکانی که تجربه‌ی بیش‌تری دارند و ماهرتر هستند، می‌توانند تغییرات مورد نظر را در مدت زمان کم‌تری روی بینی اِعمال کنند.

نمونه عمل جراحی بینی مرکز اسکن سه بعدی راوانا

عمل زیبایی بینی چقدر طول میکشد

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

ریکاوری و ترخیص بیمار در عمل زیبایی بینی چقدر طول میکشد؟

مرحله‌ی پایانی، ریکاوری و ترخیص بیمار است. اتاق ریکاوری، اتاقی است که بیمار بعد از اتمام عمل جراحی به آن‌جا منتقل می‌شود. در آن زمان است که علائم هوشیاری بیمار، ذره ذره برگشته و بیمار برای بستری و مراقبت‌های بعدی، آماده می‌شود. مدت زمان ریکاوری بیمار حدود ۱ ساعت طول می‌کشد.

به طور معمول، از زمان بازگشت علائم هوشیاری و ریکاوری کامل بیمار تا ترخیص، حدود ۶ ساعت بستری مورد نیاز است. اما در شرایط خاص و بسته به وضعیت جسمانی بیمار، امکان دارد تا یک شبانه روز نیز بستری در بیمارستان تمدید شود.

جراحی بینی چقدر طول میکشد

دورهی نقاهت بعد از جراحی بینی چقدر طول میکشد؟

بعد از ترخیص، بیمار در دوره‌ی نقاهت قرار می‌گیرد. حدود ۵ تا ۷ روز از این دوران، باید تحت مراقبت‌های ویژه باشید! هر اندازه که در این دوران، بهتر از خودتان مراقبت کنید، نتایج جراحی بهتر خواهد بود. طول مدت دوران نقاهت نیز بسته به فرم بینی شما متفاوت خواهد بود. افرادی که عمل زیبایی بینی را برای بینی گوشتی انجام می‌دهند، دوران نقاهت طولانی‌تری به نسبت بینی‌های استخوانی خواهند داشت.

البته، بعد از اتمام دوران نقاهت نیز باید حدود ۶ ماه تا یک سال برای رؤیت نتایج نهایی جراحی بینی، صبر داشته باشید!

کلام آخر!

در این مطلب، در خصوص این‌که جراحی بینی چقدر طول می‌کشد؟ صحبت کردیم. این موضوع را در چند برهه زمانی بررسی کردیم. مدت زمان بیهوشی در جراحی بینی، مدت زمان عمل جراحی بینی، مدت زمان ریکاوری و بستری تا ترخیص بیمار و در نهایت مدت زمان دوران نقاهت بعد از جراحی بینی.

خلاصه‌ی مطلب این که یک روز کامل برای عمل جراحی تا ترخیص آن را در نظر بگیرید و اگر شاغل یا محصل هستید، باید حداقل یک هفته مرخصی داشته باشید! هرچند که مراقبت‌های بعد از عمل جراحی بینی، تا یک ماه و بیش‌تر از آن ادامه دارد.

مرکز اسکن سه بعدی راوانا، با فراهم آوردن امکانات پیشرفته‌ی پزشکی نظیر اسکن سه بعدی و …، و هم‌چنین بهره‌گیری از توانمندترین کادر پزشکی، آماده‌ی خدمات رسانی به نحو مطلوب و حرفه‌ای به مراجعین محترم است.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا