کامل ترین راهنما برای بهترین روش های عمل بینی گوشتی و استخوانی

روش عمل بینی گوشتی

بینی گوشتی بینی است که حجم و اندازه بزرگتری داشته و نوک آن پهن و افتاده باشد. اگر سایر اجزای صورت شما ظریف باشند، بینی گوشتی می‌تواند زیبایی صورت شما را تحت شعاع قرار دهد. به همین علت است که افرادی که این فرم بینی را دارند، ترجیح می‌هند با عمل جراحی برای اصلاح فرم بینی اقدام کنند. درواقع عمل بینی گوشتی به شیوه‌ای از جراحی گفته می‌شود که درنهایت به زیباتر شدن فرم بینی می‌انجامد. اما جراحی بینی به چه صورت انجام می‌شود و روش انجام جراحی بینی گوشتی چیست؟ در این مقاله به بررسی روش‌های انجام این عمل می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

بینی گوشتی چیست؟

برای اینکه مطمئن شوید بینی شما هم جز بینی‌های گوشتی است لازم است ابتدا ویژگی‌های بینی گوشتی را بررسی کرده و با بینی خودتان مقایسه کنید. مهم‌ترین ویژگی‌های بینی گوشتی شامل موارد زیر است:

  • بینی‌های گوشتی دارای پوست ضخیمی هستند.
  • غضروف بینی گوشتی نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر از حالت معمول است.
  • بینی گوشتی معمولا دارای پوستی چرب و براق است.
  • این بینی عموما نوک بزرگ و پهنی دارد.
  • شکل بینی گوشتی از پایین شکلی نیم دایره یا ذوزنقه دارد.

مهم‌ترین ویژگی بینی گوشتی شکل نوک بینی از سمت چانه است. یعنی مورد آخر. برای اینکه مطمئن شوید که بینی گوشتی دارید، کافی از سمت پایین یک عکس از صورت‌تان بگیرد و نوک بینی را نگاه  کنید. در صورتی که نوک بینی شما از پره‌های بینی و تیغه بینی به شکل دایره یا ذوزنقه باشد، شما یک بینی گوشتی دارید.

روش عمل بینی گوشتی

از عمل بینی گوشتی چه انتظاراتی داشته باشیم؟

 وقتی فردی با بینی گوشتی به فکر جراحی رینوپلاستی میفتد باید در درجه اول مطمئن شود که برای این جراحی گزینه‌ی ایده‌آلی باشد. بهتر است به یک جراح معتبر و حاذق مراجعه کنید تا در جلسات مشاوره پیش از جراحی تمام جزئیات را با شما درمیان گذاشته و ذهنیت درستی از نتیجه عمل به شما بدهند. یک جراح خوب اولویتش سلامت بیمار است همچنین اگر شما کیس خوبی برای جراحی نباشید یا نتیجه‌ای که مد نظرتانه است، دور از امکان باشد، او این موضوع را با شما در میان می‌گذارد. دراین جلسات لازم است که واقع‌گرایانه‌ترین نتیجه عمل بدون تبلیغات و اغراق با بیمار در میان گذاشته شود. در صورتی که شما دارای یک یا چند مورد از ویژگی‌های زیر باشید، گزینه خوبی برای جراحی می‌باشید:

  • اگر شکل ظاهری بینی را دوست ندارید با به خاطر تاثیری که بینی روی صورت‌تان دارد، دچار کمبود اعتماد به نفس شده‌ا‌ید.
  • از جراحی بینی گوشتی دیدگاه معقول و واقع‌گرایانه‌ای داشته و مطلع باشید که محدودیت‌هایی برای جراحی بینی گوشتی وجود دارد.
  • آمادگی لازم برای مراقبت‌های بعد از جراحی را داشته و خودتان را برای دوران نقاهت آماده کنید.
  • فرمی از بینی را انتخاب کنید که برای شما امکان‌پذیر باشد.
  • حتما شرایط سلامتی کافی را داشته باشید و بیماری‌هایی که محدویدت‌هایی برای شما ایجاد می‌کنند را نداشته باشید.
روش عمل بینی گوشتی

شیوه انجام عمل بینی گوشتی

رینوپلاستی باهدف بهبود ظاهر و عملکرد بینی گوشتی انجام می‌شود. درواقع تغییراتی در ظاهر استخوان و غضروف بینی انجام می‌شود تا ناهنجاری‌های بینی رفع شده و ساختار و ویژگی‌های ظاهری آن بهبود پیدا کند و ویژگی‌های غیرطبیعی بینی برطرف شوند.

حفره بینی به ناحیه‌ای از بینی گفته می‌شود که از سوراخ‌های بینی تا بالای گلو ادامه دارد. در این ناحیه انواع بافت استخوانی و بافت نرم و غضروفی قرار دارد. جراحی این ناحیه به دو روش عمل بینی باز و عمل بینی بسته انجام می‌شود. برای استفاده از هر کدام از این متد‌ها باید متناسب با نظر جراح اقدام کنید. هر کدام از این متدها نیز مزایا و معایب خودشان با دارند.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

عمل جراحی بینی گوشتی به روش بسته

 عمل بینی با متدد بسته شامل برش‌هایی داخل بینی است. در این روش ابتدا پزشک به وسیله یک ابزار خاص پوست را از اسکلت بینی جدا کرده و آن را به سمت بالا هل می‌دهد تا بتواند تغییرات لازم را روی بینی ایجاد کند. این روش مزایای متعددی دارد که در ادامه می‌خوانیم:

در این روش بیمار مدت زمان کمتری داخل اتاق عمل می‌ماند و داروی بی‌حسی کمتری استفاه می‌شود در نتیحه مدت بیهوشی هم کمتر است.

در روش جراحی بسته هیچ برشی در ناحیه کلوملا ایجاد نمی‌شود. کلوملا یک تیغه غضروفی است که در قسمت پایینی پستوم بینی قرار دارد و یک دیوار بین سوراخ‌ها‌ی بینی ایجاد می‌کند. این تیعه نوک بینی را به پایه متصل می‌کند.

نوک بینی بعد از جراحی در این روش تورم کمتری دارد و تورم در مدت زمان کمتری درمان می‌شود. چرا که برشی در ناحیه کلوملا ایجاد نمی‌شود در نتیجه جریان خون بعد از جراحی قطع نشده و احتمال ایجاد تورم بسیار کمتر است.

در این روش اثری از زخم و تورم روی پوست نمی‌ماند و برش‌ها داخل بینی ایجاد می‌شوند و از روی پوست هیچ زخمی دیده نمی‌شود.

روش عمل بینی گوشتی

عمل بینی به روش باز

برای بینی‌‌هایی که نوک آن‌ها غضروفی و پهن است، روش جراحی باز گزینه بهتری است. چرا که پزشک با این روش به ساختار اسکلت بینی دسترسی بیشتری دارد. همچنین در روش جراحی باز شاهد عدم قرینگی سوراخ‌های بینی نخواهید بود. در صورتی که جراح قصد داشته باشد پیوند غضروف انجام دهد، در این روش سریع‌تر و بهتر می‌تواند این کار را انجام دهد.

پس اگر شکل بینی شما کج و بدفرم است یا اینکه قصد دارید جراحی ترمیمی انجام دهید، این روش برای شما بهتر است. مدت جراحی باز در کنار مزایای که دارد، داری تورم بیشتر، دوره نقاهت طولانی‌تر و همچنین احتمال مشخص بودن بخیه روی بینی است. همچنین اگر پره‌های بینی بیش از حد بزرگ باشد، پزشک مجبور می‌شود برش‌هایی در کنار پره‌ها ایجاد کند.

کدام متد برای بینی شما بهتر است؟

بهترین تکنیک جراحی برای بینی‌های گوشتی، جراحی باز است. در این روش جراح به سادگی نوک بینی و ساختمان آن را تغییر داده و دسترسی بهتری به ساختار بینی دارد. همچنین زاویه دید جراح در این متد بیشتر است. معمولا نتیجه عمل بینی گوشتی با متد بسته، چندان رضایت‌بخش نیست یا در بهترین حالت تغییرات ایجاد شده بسیار محدود خواهند بود. همانطور که گفتیم در متد جراحی باز دکتر می‌تواند به کمک تیغه سپتوم بافت غضروفی را تقویت داده و بینی زیباتری برای شما ایجاد کند.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا