مناسب ترین و حداقل سن برای جراحی زیبایی بینی گوشتی

سن جراحی بینی گوشتی

به‌طور کلی دو نوع بینی مختلف وجود دارد که شامل بینی گوشتی و بینی استخوانی می‌شود. از بین این دو، جراحی بینی گوشتی سخت‌تر و پیچیده‌تر است. به همین علت است که جراحی آن باید با دقت بیشتر و کاملا محتاطانه انجام شود. از طرفی سن جراحی بینی هم اهمیت زیادی دارد. بهترین سن برای جراحی هر کدام از انواع بینی سنی است که بینی رشدش تمام شده‌است و دیگر بعد از آن رشد نخواهد کرد. هدف از انجام جراحی بینی رفع نواقص آن است  به طوری که بینی با دیگر اجزای صورت تناسب داشته و به زیبایی صورت کمک کند. به نظر شما بهترین سن برای جراحی بینی گوشتی چه سنی است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

رشد بینی تا کی ادامه دارد؟

معمولا رشد بینی در بانوان تا 16 سالگی و در آقایان تا 18 سالگی ادامه دارد و بعد از این این سن رشد متوقف شده و ظاهر بینی تثبیت می‌شود. گفته می‌شود که بهترین زمان برای جراحی بینی دهه سوم زندگی یعنی بعد از بیست سالگی است. چرا که در این زمان رشد سینوس‌ها هم کامل شده و بینی دیگر هیچ رشدی ندارد. تا زمانی که رشد بینی متوق نشده است، جراحی بینی ریسک بزرگی است و ممکن است بعد از عمل فرم بینی به واسطه رشد طبیعی آن تغییر کند. به همین دلیل است که حتما تا بعد از تمام شدن رشد بینی باید منتظر بمانید.

دقت کنید که رشدد بینی بانوان سریع‌تر تمام می‌شود درحالی که رشد بینی مردان ممکن است یک تا دو سال بیشتر طول بکشد. عمل بینی پیش از اتمام 18 سالگی انجام نمی‌شود و بهتر است که برای اینکه از بهترین سن برای جراحی بینی خود مطلع شوید،  ابتدا به یک جراح مراجعه کنید تا بینی شما را معاینه نماید.

سن جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی همیشه چالشی‌تر و سخت‌تر است و حتی به خاطر احتمال برگشت پذیرتر بودن بینی، افراد با اکراه بیشتری ریسک این جراحی را می‌پذیرند. هرچند امروزه به کمک تکنیک‌های نوین این احتمال کمرنگ‌تر شده و بینی گوشتی به صورت ماندگارتر عمل می‌شود. اما هنوز جراحان معتقد هستند که جراحی بینی گوشتی برای صورت گرد کمی دشوار است.

در جراحی بینی گوشتی معمولا بخشی از بافت حذف می‌شود یا پیوند غضروف انجام شده و به غضروف بینی شکل داده می‌شود. همچنین کارهای دیگری مانند بهبود پوست این نوع بینی از دیگر کارهایی است که روی این نوع بینی انجام می‌شود.

سن جراحی بینی گوشتی

بهترین سن برای جراحی بینی گوشتی

صحبت‌های زیادی در خصوص بهترین سن برای جراحی بینی گوشتی وجود دارد. با توجه به اینکه بینی‌های گوشتی پف و تورم بیشتری در سنین بلوغ  دارند، این احتمال داده می‌شود که زمان بیشتری برای تثبیت شدن این بینی‌ها لازم است. در هر صورت جراحان معتقدند که قطعا جراحی بینی پیش از سنین بلوغ و پیش از تمام شدن و کامل شدن رشد بینی کار اشتباهی است. حتی ممکن است باعث شود که چهره فرد در سنین بزرگ سالی به طور غیرطبیعی رشد کند و با بینی افراد دیگر متفاوت باشد. به همین دلیل زمانی که فرد در خصوص جراحی بینی خود تصمیم می‌گیرد، حتما باید با یک پزشک حاذق مشورت کند و در خصوص جزئیات جراحی خود و تصمیمی که دارد از تخصص و تجربه جراح استفاده کند.

سن و زمانی که می‌توان جراحی بینی را انجام داد، مسئله بسیار مهمی است. جراحان معتقدند علاوه بر بلوغ جسمی، برای تصمیم‌گیری درست به بلوغ روانی هم نیاز دارد. چرا که لازم است زمانی را برای جراحی انتخاب کند که از هیجانات و تصمیمات احساسی دور باشد. بهتر است بعد از دوران نوجوانی این تصمیم گرفته شود. چرا که افراد در سنین نوجوانی سرشار از هیجانات پایدار هستند و ممکن است از تصمیم خود پشیمان شوند.

اما اگر متقاضی اصرار دارد که در همین سنین نواجونی جراحی بینی را انجام دهد، لازم است که حتما آزمایش‌هایی روی استخوان بینی انجام شود تا مشخص شود که سن رشد سپری شده و صورت پایداری لازم را پیدا کرده است. بهترین سن جراحی بینی گوشتی هم از همین اصول پیروی می‌کند. بعد از اینکه فرد متقاضی جراحی بینی دوره رشد خود را سپری کرد، دیگر بینی تغییرات چندانی نخواهد کرد. در نتیجه انجام جراحی بعد از سن رشد می‌تواند نتیجه مطلوبی را در پی داشته باشد. بعد از انجام جراحی روی بینی ساختار بینی و ظاهر آن به سمت مطلوب تغییر می‌کند و همین ساختار ثابت مانده و تغییر نمی‌کند.

در ادامه باید به این نکته هم توجه کنیم که جراحی بینی‌ گوشتی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و فاکتور سن در نتیجه جراحی تاثیر بیشتری دارد. برای اینکه این عمل به بهترین شکل انجام شود، محدوده سنی وجود دارد و به جز فاکتور سن، متقاضی باید در سلامت کامل جسمانی باشد.

گفته می‌شود که بهترین سن برای جراحی بینی گوشتی محدوده 20 تا 40 سالگی است. اما قبل و بعد از این بازه سنی هم امکان انجام جراحی وجود دارد.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

حداقل و حداکثر سن جراحی بینی گوشتی

همانطور که گفتیم حداقل سن برای انجام جراحی بینی گوشتی پس از سنین 16 تا 18 سالگی است. البته شرط انجام این جراحی بررسی غضروف‌های بینی و رشد آن‌ها می‌باشد.

 بعد از این دوران سنین 20 تا 40 سالگی به عنوان دوران طلایی جراحی آغاز می‌شود. حداکثر سن برای این جراحی نیز 60 سالگی است. بعد از 60 سالگی به مرور پوست کشسانی خودش را از دست داده و بینی دچار افتاگی می‌شود که در این شرایط انجام جراحی و ایجاد تغییرات در بینی امکان‌پذیر نیست.

سن جراحی بینی گوشتی

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص بهترین سن جراحی بینی گوشتی خواندید و متوجه بازه سنی انجام این عمل شدید. بیشتر جراحان خودشان جراحی بینی را در سنین نامناسب انجام نمی دهند و در سنین حساس، پیش از جراحی به انجام آزمایشات لازمه می‌پردازند. پس کافی است که یک پزشک حاذق و معتبر پیدا کنید که استانداردهای لازم را رعایت نماید. به این ترتیب شما می‌توانید از انجام جراحی در زمان مناسب و با شرایط مناسب مطمئن شوید. همچنین اگر تصور می‌کنید که در خصوص انتخاب زمان جراحی به مشکل برخورده‌اید، می‌توانید از مشاوره‌های جراحان کمک گرفته و اجازه دهید بینی‌تان را معاینه کنند تا اطلاعات کافی را در این خصوص در اختیارتان قرار دهند.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا