آیا عمل بینی بدون بیهوشی و با بیحسی امکان پذیر است؟ عمل سرپایی

عمل بینی بدون بیهوشی

عمل بینی بدون بیهوشی، به عمل جراحی گفته می‌شود که بدون تزریق داروهای بیهوشی به بیمار، قابل اجرا است. البته به دلیل دردناک بودن اندام بینی و وجود رشته‌های عصبی فراوان در این ناحیه، در حین جراحی بینی بدون بیهوشی، از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. در این مطلب به بررسی عمل جراحی بینی بدون بیهوشی پرداخته‌ایم و مزایا و معایب آن را برشمرده‌ایم. مطالعه‌ی این مطلب برای کاندیدای جراحی بینی بسیار حیاتی و الزامی خواهد بود.

فهرست مطالب

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

بیهوشی

اشخاصی که به انجام عمل‌های جراحی نیاز دارند، اکثراً از بیهوشی واهمه دارند. بیهوشی به وضعیتی اطلاق می‌شود که مغز به حالت خواب می‌روند و در این حالت، دردی احساس نمی‌شود؛ زیرا مغز به سیگنال‌های درد واکنش نشان نمی‌دهد. به همین دلیل، عمل جراحی، برش و بخیه، به راحتی روی بدن بیمار انجام می‌شود.

بیهوشی ممکن است در حین عمل جراحی و پس از آن، عوارض زیادی را برای بیمار به همراه داشته باشد. البته در حین عمل، متخصص بیهوشی، علائم حیاتی بدن را کنترل می‌کند، اما با این حال، عوارض و خطرات آن را نمی‌توان نادیده گرفت. به ویژه برای افرادی که فیزیک بدنی ضعیف‌تری دارند، این عوارض و خطرات به صورت جدی‌تری سلامتی آنان را تهدید می‌کند. همچنین، ترس از بیهوشی در بین برخی از بیماران بسیار شایع است.

عمل جراحی بدون بیهوشی چیست؟

بخشی از عمل‌های جراحی می‌توانند بدون استفاده از بیهوشی انجام شوند. به عنوان مثال، در صورتی که موضع و اندام مورد نیاز برای درمان کوچک باشد، می‌توان با تزریق داروی بی‌حسی موضعی، عمل جراحی را بدون بیهوشی انجام داد. یکی از نوع‌های این جراحی‌ها عمل جراحی بینی بدون بیهوشی است.

جراحی بینی بدون بیهوشی می‌تواند مفید باشد برای افرادی که شرایط جسمی مناسبی برای بیهوشی ندارند یا از استفاده از بیهوشی در عمل جراحی نگران هستند. در این نوع جراحی، از داروهای بی‌حس کننده در ناحیه بینی استفاده می‌شود. به این ترتیب، بیمار هیچ درد یا احساسی از برش و بخیه در این ناحیه نخواهد داشت. با این حال، بیمار در طول عمل جراحی بدون بیهوشی ممکن است تجربه‌ی ترسناک‌تری را داشته باشد به دلیل بیداری خود در حین عمل.

عمل بینی بدون بیهوشی

جراحی بینی

بینی، اندام تنفسی است. سلامت و زیبایی ظاهری این اندام، تأثیر بسزایی در سلامت جسمانی و روانی افراد دارد. متأسفانه، نواقص و مشکلات زیادی برای بینی وجود دارد که می‌تواند بر اثر زمینه‌ی ارثی و یا با حوادث پیش آمده، در زندگی افراد تجربه شود. افراد برای رفع این نواقص و مشکلات، به کمک متخصصین و جراحان زیبایی نیاز خواهند داشت.

عمل بینی، راهکاری است که می‌تواند به بیش‌تر این مشکلات در حکم درمان قطعی، پایان دهد. عمل جراحی بینی می‌تواند به شکل‌های مختلفی بر روی کاندیداهای جراحی، انجام شود. به عنوان مثال، متقاضیان می‌توانند انواع جراحی‌ بینی به روش باز یا جراحی بینی به روش بسته را برای این منظور انتخاب کنند. هرچند انتخاب این موارد، همیشه برعهده‌ی بیمار نیست و باید با نظارت و توصیه‌ی جراح مربوطه انجام شود.

نوع دیگری از دسته‌بندی عمل جراحی بینی، بر اساس تزریق و یا عدم تزریق داروی بیهوشی است. جراحی بینی می‌تواند با بی‌حسی موضعی و یا با بیهوشی عمومی کلی قابل پیاده‌سازی باشد. در این زمینه نیز پزشک جراح با توجه به شدت مشکل و نوع عمل جراحی توصیه شده برای بیمار، می‌تواند عمل جراحی بینی بدون بیهوشی یا با بیهوشی را انتخاب نماید.

نمونه عمل بینی مرکز اسکن سه بعدی راوانا

جراحی بینی بدون بیهوشی چگونه است؟

در این بخش می‌خواهیم آن‌چه که در جراحی بینی بدون بیهوشی رخ می‌دهد، را بررسی کنیم. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کرده بودیم، در عمل جراحی بدون بیهوشی، از داروهای بی‌حس کننده استفاده می‌شود. این ماده در زیر پوست تزریق می‌شود. بنابراین بینی و اطراف آن بی‌حس شده و عمل جراحی بینی قابل اجرا خواهد بود.

توجه داشته باشید که برای عمل بینی با بیهوشی، داروی بیهوشی در داخل رگ تزریق می‌شود. این کار، سبب خواهد شد تا بیمار به حال بیهوش (شبیه خواب، با قطع سیگنال‌های درد) برود. به همین علت، جراحی‌های بینی که سنگین‌تر هستند و یا مشکلات بیش‌تری در بینی بیمار دیده می‌شود، ممکن است به روش بیهوشی عمومی انجام شوند.

بعد از تزریق داروی بی‌حسی در زیر پوست،‌ جراحی بینی قابل انجام خواهد بود. بسته به تکنیک انتخابی، عمل جراحی بینی بدون بیهوشی می‌تواند به صورت باز یا بسته انجام شود. جراحی بینی به روش باز، بینی از ناحیه‌ی کلوملا برش خورده و از طریق این برش، پزشک به آناتومی و ساختار بینی دسترسی خواهد داشت. جراحی بینی به روش بسته، برشی روی بینی اِعمال نمی‌شود و از طریق سوراخ‌های بینی، تغییرات مورد نظر اِعمال خواهد شد.

در پایان و بعد از اِعمال موارد ترمیمی در جراحی بینی، در صورتی که برشی روی بینی ایجاد شده باشد، با بخیه بسته خواهد شد و هم‌چنین برای استحکام بیش‌تر و جلوگیری از آسیب به بینی عمل شده، روی آن آتل یا گچ گرفته می‌شود.

عمل بینی بدون بیهوشی

جراحی بدون بیهوشی بینی

عمل بینی بدون بیهوشی، از نظر بیش‌تر بیماران گزینه‌ی بهتری است. اما ممکن است پزشک جراح، به شما توصیه کند تا جراحی بینی را تحت بیهوشی عمومی انجام دهید. این امر بسته به شرایط بیمار و وضعیت وی خواهد داشت. به هر حال، برای تغییرات کوچک‌تر در بینی، جراحی بدون بیهوشی بینی قابل انجام خواهد بود.

در حین جراحی بدون بیهوشی، به بیمار حالت خواب دست نمی‌دهد. بنابراین تمام فشارها و لرزش‌های وارد شده در حین جراحی بینی برای بیمار قابل لمس و درک خواهد بود. این امر هرچند می‌تواند جالب به نظر برسد، گاه سبب رقم خوردن یک تجربه‌ی دردناک و سخت خواهد شد. به خصوص این‌که احتمال حرکت ناخواسته از سوی بیمار در حین عمل بینی بدون بیهوشی وجود دارد. و این کار را برای پزشک جراح سخت‌تر می‌کند.

عمل جراحی بدون بیهوشی
عمل بینی بدون بیهوشی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

مزایای عمل زیبایی بینی بدون بیهوشی

  • انجام عمل جراحی بینی بدون بیهوشی در مدت زمان کوتاه‌تر، است.
  • التهاب و کبودی کم‌تری در بینی دیده می‌شود.
  • جراحی بینی بدون بیهوشی، می‌تواند در کلینیک و بدون تجهیزات فوق‌العاده، انجام شود.
  • عوارض بیهوشی در این نوع جراحی وجود ندارد.
  • دوره‌ی ریکاوری و نقاهت برای بیمارانی که تحت جراحی بینی بدون بیهوشی هستند، کوتاه‌تر است.

معایب عمل بینی بدون بیهوشی

عمل بینی بدون بیهوشی یا عمل بینی به روش محلی یا موضعی، یک روش جراحی است که هنگام انجام آن بیمار از بیهوشی کلی مستغرق نمی‌شود. در این روش، بیمار هشیار می‌ماند و تنها قسمتی از صورت که قرار است جراحی شود، موضعی بی حس شده و درد محلی به وسیله مواد مخدر موضعی کنترل می‌شود. با این حال، انجام عمل بینی بدون بیهوشی همراه با معایبی نیز همراه است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنم:

  • عدم ایجاد بیهوشی کلی: یکی از معایب اصلی انجام عمل بینی بدون بیهوشی، این است که بیمار به صورت هشیار در حین عمل قرار دارد و ممکن است احساس تنش، استرس و ناراحتی شدیدی را تجربه کند. این موضوع ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد و باعث افزایش استرس و نگرانی در حین جراحی شود.
  • تجربه درد و عدم راحتی: هر چند مواد مخدر موضعی در محل عمل بینی بکار می‌رود، اما بعضی از بیماران ممکن است درد و عدم راحتی را در حین عمل تجربه کنند. عمل بینی یک جراحی پیچیده است و در صورتی که بیماران به شدت حساس به درد باشند، ممکن است این روش برای آن‌ها مناسب نباشد.
  • محدودیت در عملکرد بینی: در عمل بینی بدون بیهوشی، بیمار به صورت هشیار است و می‌تواند احساس داشته باشد که چه اتفاقی در حین جراحی می‌افتد. این موضوع ممکن است باعث تنش و اضطراب بیشتر در بیمار شود و عمل
عمل بینی بدون بیهوشی

هزینه‌های مربوط به عمل جراحی بدون بیهوشی بینی

به طور کلی، در هزینه‌های جراحی بینی، عوامل بسیار زیادی دخالت دارند. در لیست زیر، برخی از این پارامترها را با هم مرور می‌کنیم.

  • دستمزد پزشک جراح که در بیش‌تر موارد، بر اساس میزان اعتبار و تجربه‌ی پزشک جراح متغیر خواهد بود. معمولاً پزشک‌هایی که تجربه و سابقه‌ی درخشان‌تری دارند، هزینه‌ی دستمزد بالاتری را تعیین می‌نمایند.
  • نوع بیمه (البته بیشتر بیمه‌ها، هزینه‌های مربوط به جراحی‌های بینی را متقبل نمی‌شوند چراکه این عمل جراحی، در محدوده‌ی جراحی‌های زیبایی است. مگر این‌که ثابت شود که مشکل سلامتی وجود داشته است.)
  • بیمارستان و یا کلینیک ارائه دهنده‌ی خدمات جراحی که بسته به لوکیشن جغرافیایی و یا امکانات موجود در آن، می‌تواند نرخ متفاوتی برای جراحی بینی به دنبال داشته باشد.
  • هزینه‌ی مربوط به خدمات مشاوره (که در بیش‌تر مراکز زیبایی به صورت رایگان به بیماران و متقاضیان جراحی، ارائه می‌شود.) هم‌چنین هزینه‌های ویزیت در هر بار مراجعه، نیز در این مقوله می‌گنجد.
  • میزان و شدت مشکل بینی (به عنوان مثال اعمال پروتزهای بینی و یا پیوند غضروفی در بینی، می‌تواند هزینه‌های عمل جراحی بینی را افزایش دهد.)
  • شهر و منطقه‌ی جغرافیایی انجام عمل بینی
  • هزینه‌های جانبی عمل اعم از پرداخت حق ویزیت در مراجعات مختلف، داروهای مورد نیاز و موادی که برای مراقبت‌های بعد از عمل باید آماده شوند.
  • هزینه‌ی انجام تمام آزمایش‌ها، عکس و سیتی اسکن که برای قبل از انجام جراحی باید تهیه شوند.

در مورد عمل جراحی بدون بیهوشی نیز این لیست پابرجا خواهد بود. یعنی بسته به هر یک از پارامترهای یادشده، هزینه‌ی عمل جراحی می‌تواند تغییر کند. برای استعلام قیمت دقیق می‌بایست به کلینیک مورد نظر مراجعه نموده تا بعد از تعیین موارد، نرخ عمل بینی بدون بیهوشی به شما اعلام شود.

جمع‌بندی

برای بسیاری از بیماران، جراحی تجربه‌ی دردناک و ترسناکی است. ترس از بیهوشی یکی از مواردی است که انجام عمل جراحی را برای این افراد، دشوارتر می‌سازد. از طرف دیگر، برخی از افراد به دلیل نارسایی‌های قلبی و تنفسی، نمی‌توانند تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرند و ریسک جراحی با بیهوشی کامل برای آن‌ها بالاتر است. خوشبختانه پیشرفت‌های علم پزشکی، امکان انجام عمل جراحی بدون بیهوشی را فراهم ساخته است.

در جراحی بدون بیهوشی بینی، فرد بیمار تحت درمان و عمل جراحی قرار می‌گیرد بدون آن‌که داروی بیهوشی به رگ او تزریق شود. همان‌طور که در مطلب نیز اشاره شد، در عمل بینی بدون بیهوشی، داروی بی حسی موضعی به زیر پوست بیمار در موضع و اندام مورد نظر، تزریق خواهد شد. در نتیجه بیمار علی‌رغم هوشیاری کامل در حین جراحی، درد ناشی از عمل جراحی را متوجه نخواهد شد.

عمل جراحی بدون بیهوشی بینی مزایا و معایبی دارد. به عنوان مثال، دوره‌ی نقاهت کوتاه‌تر این مدل جراحی به نسبت جراحی بینی با بیهوشی عمومی را می‌توان از مزایای عمل بینی بدون بیهوشی برشمارد. این در حالی است که جراحی بینی بدون بیهوشی تنها برای پاره‌ای از مشکلات محدود و کوچک بینی قابل پیاده‌سازی است.

مرکز اسکن سه بعدی راوانا، با فراهم آوردن امکانات پیشرفته‌ی پزشکی نظیر اسکن سه بعدی و …، و هم‌چنین بهره‌گیری از توانمندترین کادر پزشکی، آماده‌ی خدمات رسانی به نحو مطلوب و حرفه‌ای به مراجعین محترم است.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا