عمل بینی گوشتی با لیزر مزایا و معایب این روش جراحی

عمل بینی گوشتی با لیزر

امروزه تکنولوژی به اندازه‌ای پیشرفت داشته است که می‌توان به واسطه آن بسیاری از اعمال زیبایی را انجام داد و از ابزارهای نوین و متعددی برای اهداف مختلف در این حوزه استفاده نمود. خیلی از افراد که می‌خواهند بینی خود را عمل کنند اما بینی مشکل جزئی دارد، به فکر استفاده از روش‌های نوین‌تر بدون نیاز به جراحی میفتند که یکی از آن‌ها لیزر است. در این مقاله قصد داریم تاثیر لیزر در کوچ کردن بینی گوشتی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

عمل بینی گوشتی با لیزر
عمل بینی گوشتی با لیزر

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

عمل بینی گوشتی

بینی گوشتی به بینی گفته می‌شود که استخوان و غضروف ضعیف و پوست ضخیم داشته باشد. جراحی بینی گوشتی پیچیده‌تر و سخت‌تر از بینی استخوانی است. به همین خاطر است که این پروسه باید توسط یک پزشک ماهر انجام شود. در ادامه برای اینکه بدانید چه بینی گوشتی محسوب می‌شود، در ادامه ویژگی‌های بینی گوشتی را می‌خوانیم.

  • پوست ضخیم و استخوان ضعیف دارد
  • جلوی بینی غضروف پهن و نازکی دارد
  • نوک بینی گرد بوده و غدد چربی بیشتری دارد
  • این بینی‌ها به خاطر بافت و استخوان ضعیف و پوست ضخیم نمی‌توانند ساختار خود را حفظ کنند و به همین خاطر ظاهر کوفته مانند پیدا می‌کنند

جا دارد در این جا عنوان کنیم که در گذشته افرادی که بینی گوشتی داشتند، از جراحی واهمه داشتند چرا که گفته می‌شد عمل بینی‌های گوشتی به خاطر بافت ضعیف ماندگار نیست و برگشت پذیر می‌باشد. اما امروزه با پیوند غضروف یا گرافت گذاری جراحی بینی کامل‌تر انجام شده و دیگر قابل بازگشت نخواهد بود. معمولا کسانی که بینی گوشتی دارند، بهتر است عمل بینی طبیعی انجام دهند و به سراغ روش‌های بدون تاثیر نروند.

عمل بینی گوشتی با لیزر

استفاده از لیزر در جراحی بینی

از تکنولوژی لیزر در عمل جراحی کوچک کردن بینی برای ایجاد برش‌هایی روی بینی یا برطرف کردن مشکلات پوستی می‌توان استفاده کرد. درواقع لیزر تنها می‌تواند به پوست نفوذ کند در نتیجه تنها روی پوست بینی تاثیر دارد و روی غضروف یا استخوان بینی و شکل نهایی بینی تاثیری نخواهد گذاشت.

بینی از تعداد زیادی بافت تشکیل شده است که شامل پوست، غضروف، استخوان و مخاط می‌شود. به همین خاطر لیزر تنها می‌تواند پوست را تحت تاثیر قرار دهد و در دیگر بافت‌ها اثری ندارد، پس در شکل کلی بینی هم نمی‌تواند تاثیری ایجاد کند. تنها اگر مشکلاتی مانند آکنه، خال یا دورنگی در ناحیه بینی وجود داشته باشید، لیزر می‌توان آن‌ها را برطرف کند و درواقع به اصلاح پوست در این ناحیه کمک کند. در غیر این صورت لیزر تاثیری دیگری ندارد.

این کار با پرتو متساعد شده با طول موج مشخص با هدف نازک شدن پوست نوک بینی و در آخر جمع شدن آن، انجام می‌شود.همچنین مشکلاتی مانند آکنه و کک و مک و تغییر رنگ پوست را درمان می‌کنند. در این روش با کلاژن سازی مشکلات پوستی را درمان می‌کنند. همچنین اگر مشکلاتی مانند اسکار یا جای جوش و زخم یا اثر تصادف در ناحیه بینی وجود داشته باشد، لیزر می‌تواند در درمان آن‌ها مفید واقع شود.

عمل بینی گوشتی با لیزر

هزینه عمل بینی با لیزر

جراحی بینی با لیزر به نسبت هدفی که دارد، می‌تواند هزینه‌های مختلفی هم داشته باشد که شرایط بیمار و میزان دستمزد پزشک هم در آن موثر است. مهم‌ترین فاکتورهای که روی هزینه جراحی لیزر بینی تاثیر می‌گذارد را در ادامه می‌خوانیم:

  • میزان دستمزد پزشک
  • هزینه پرسنل اتاق عمل و بیهوشی
  • هزینه بیمارستان یا کلینیک خصوصی
  • نوع تکنیک جراحی و میزان پیچیدگی عمل
  • هزینه آزمایشات و عکس‌های پیش از جراحی

معمولا در سایز روش‌های جراحی بینی هم از لیزر برای ایجاد برش‌های جراحی استفاده می‌شود که در این صورت پزشک با بیمار این موضوع را در میان می‌گذارد.

کوچک کردن بینی با لیزر

خیلی‌ها دوست دارند بینی کوچک‌تر و جمع و جورتری داشته‌باشند از طرفی تبلیغاتی درخصوص کوچک کردن بینی با لیزر انجام می‌شود. اما باید بدانید که تکنولوژی لیزر تنها برای درمان مشکلات پوستی موثر است و تاثیری روی حجم و اندازه بینی ندارد. بهترین روش برای کوچک کردن بینی گوشتی و استخوانی جراحی است. هر چند جراحی بینی گوشتی با روش متفاوت‌تری انجام می‌شود تا برگشت پذیر نباشد.

تاثیر لیزر روی بینی

همانطور که گفتیم، بینی‌های گوشتی پوست ضخیمی دارند و همین امر باعث می‌شود که بینی بزرگ‌تر به نظر برسد. لیزر می‌تواند باعث نازک‌تر شدن پوست بینی شده و ترتیبی بدهد که بینی کوچک‌تر به نظر برسد. برای انجام این عمل از لیزر CO2 استفاده می‌کنند که این لیزر ضخات پوست را کاهش داده اما هیچ تاثیری روی ساختار بینی ندارد.

آیا عمل پولیپ بینی با لیزر انجام می‌شود؟

روشی که برای درمان پولیپ رایج است، آندوسکوپی است. در این متد لنزهای آندوسکوپی را داخل بینی می‌برند که باعث تراشیده شدن و رفع پولیپ می‌شوند. اما از تکنولوژی لیزر هنوز هم نمی‌توان به عنوان یک ترفند مستقل برای درمان پولیپ استفاده کرد. هر چند مطالعاتی برای این منظور در حال انجام است و محققان سعی دارند درمان پولیپ را به تنهایی با لیزر انجام دهند. شاید در سال‌های آینده شاهد موفقیت آن‌ها در این زمینه باشیم اما در حال حاضر لیزر راهکار مستقلی برای درمان پولیپ نیست.

نمونه عمل بینی مرکز اسکن سه بعدی راوانا

عمل بینی گوشتی با لیزر

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

مزایا و معایب عمل بینی با لیزر

در صورتی که مشکلاتی مانند دو رنگی یا زائده پوستی در ناحیه بینی دارید و می‌خواهید تنها این مشکلات برطرف شوند، می‌توانید از لیزر استفاده کنید. همچنین با لیزر می‌توان برش‌های مورد نیاز برای جراحی بینی را انجام داد. در ادامه برخی از مزایای لیزر بینی را عنوان می‌کنیم:

  • مدت زمان جراحی نسبت به سایر روش‌ها کوتاه‌تر است
  • طول دوره نقاهت نسبت به جراحی‌های قدیمی کمتر است
  • ورم و کبودی بعد از جراحی کمتر است
  • مشکلات پوستی در ناحیه بینی کاملا درمان می‌شوند
عمل بینی گوشتی با لیزر

عمل لیزر بینی بدون نیاز به بیهوشی

جراحی بینی یا رینوپلاستی را می‌توان با تشخیص پزشک و به نسبت شرایط بیمار بدون بیهوشی و تنها با استفاده از بی حسی موضعی انجام داد. زمانی که از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود، در طی عمل از داروهای آرام بخش برای کمتر شدن استرس و نگرانی بیمار استفاده می‌کنند.

انجام عمل لیزر هم می‌تواند وقتی که لازم است تا برش‌های لازم روی بینی با کمک تکنیک لیزر انجام شود، با تشخیص پزشک متخصص با کمک بی‌حسی موضعی انجام شود.

جراحی بینی با لیزر برای چه کسانی توصیه می‌شود؟

عمل بینی با لیزر بررای همه قابل استفاده نیست و تنهها کساین که پزشک این عمل را برای ا«‌ها تشخیص دهد، می‌توانند این کار را انجام دهند. درواقع کسانی که مشکلاتی مانند لخته شدن خون یا دیابت دارند، نمی‌توانند گزینه خوبی برای جراحی بینی با لیزر باشند. برای اینکه متوجه شویم جراحی بینی با لیزر برای چه کسانی مناسب است، باید موارد زیر را مد نظر بگیریم:

  • نوع پوست بیمار
  • نداشتن مشکلات انعقاد خون
  • عدم برنزه کردن پوست در روزهای اخیر

برای اینکه متوجه شویم این شیوه از درمان برای چه کسانی مناسب است، باید حتما با پزشک در این خصوص صحبت کنیم و در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای یا مصرف داروهای خاص حتما پزشک را در جریان این موضع قرار دهیم.

کاربردهای لیزر برای جراحی بینی

  • درمان آکنه و لکه‌های پوستی
  • ایجاد برش‌های مورد نیاز براری جراحی
  • ایجاد تغییراتی روی پوست بیمار
  • کمتر کردن ضخامت پوست بینی

جمع بندی

لیزر درواقع یکی از ابزار و متدهای کمکی برای جراحی بینی است که در برخی موارد برای جراحی بدون بیهوشی یا ایجاد برش‌های حین عمل یا درمان مشکلات و ایرادات پوستی استفاده می‌شود. اما لیزر به تنهایی کارایی برای کوچک کردن یا تغییر شکل بینی و اصلاح ساختار آن ندارد.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

2 در مورد “عمل بینی گوشتی با لیزر مزایا و معایب این روش جراحی”

    1. سلام
      خیابان شریعتی بالاتر از بیمارستان ایرانمهر و دو راهی قلهک نرسیده به خیابان یخچال ساختمان پزشکان سپهر پلاک 1425 واحد 13

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا