عمل بینی گوشتی بهتر تر است یا استخوانی؟ نکات و تفاوت ها

عمل بینی گوشتی سخت تره یا استخوانی

عمل جراحی بینی از کم عارضه‌ترین و ساده‌ترین عمل‌های زیبایی در ناحیه صورت است که بیشتر افراد برای اینکه ظاهر بهتری داشه باشند و بینی خوش فرم‌تری برای خودشان داشته باشند، به آن تن می دهند. برخی هم برای اینکه مشکلات تنفسی را درمان کنند، تن به این جراحی می‌دهند. این درحالی است که بینی افراد با هم تفاوت دارد در نتیجه جراحی که روی بینی انجام می‌شود هم متفاوت خواهد بود. معمولا بینی افراد به دو دسته گوشتی، استخونی تقسیم می‌شود. جراحی هر کدام از این بینی‌ها با هم متفاوت بوده و روند و نتیجه متفاوتی از هم دارند. .در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که جراحی کدام بینی سخت‌تر بوده و کدام جراحی شانس بیشتری دارد. با ما همراه باشید.

عمل بینی گوشتی سخت تره یا استخوانی
عمل بینی گوشتی سخت تره یا استخوانی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

بینی گوشتی و استخوانی چه تفاوتی با هم دارند؟

بینی گوشتی از شایع‌تری اشکال بینی در بین زنان و مردان است. این نوع بینی غضروف ضعیف‌تری داشته و شکل آن بزرگ تر و بیرون زده‌تر است و نوک آن معمولا به سمت پایین می‌باشد. معمولا غدد چربی در زیر پوست ضخیم بینی گوشتی اکتیوتر بوده و همین مسئله آکنه را در این نوع بینی بیشتر می‌کند. اگرچه گاهی سایز بینی گوشتی آنقدرها هم بزرگ نیست که به جراحی نیاز داشته باشد. اما شکل پهن و حجم آن باعث می‌شود که فرد بخواهد بینی‌اش را عمل کند. جالب است بدانید که بیشتر از 24 درصد از مردم جهان بینی گوشتی دارند.

بینی استخوانی اما بینی است که اسکلت استخوانی آن بیشتر از پوست و گوشته بینی، خودش را نشان می دهد و ساختار غضروف هم در این نوع بینی بزرگ‌تر و قوی‌تر است.  اصولا پوست این نوع بینی نازک بوده و غدد چربی هم در آن کمتر هستند. بینی استخوانی به نسبت اندازه قوز تیغه بینی و ضخامت غضروف بینی به انواع مختلف تقسیم مبندی می‌شود.

عمل بینی گوشتی سخت تره یا استخوانی

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

تفاوت عمل بینی گوشتی و استخوانی از تفاوت‌های ساختاری این دو نوع بینی ناشی می‌شود. تجربه نشان داده است که کسانی که بینی استخوانی دارند، دست‌شان برای انتخاب نوع بینی بازتر است و می‌توانند انواع بینی فانتزی تا نیمه فانتزی را انتخاب کنند. درواقع کار روی بینی‌های استخوانی به خاطر ساختار غضروفی قوی‌تری که دارند، ساده‌تر است. پزشک هم به سادگی حجم بینی را با به وجود آوردن برش‌هایی کمتر کرده و به آن شکل می‌‌دهد.

این در حالی است که بینی گوشتی پوست ضخیم‌تری در مقاسه با بینی استخوانی دارد و غضروف آن هم ضعیف‌تر است. به همین خاطر حین عمل معمولا جراح مجبور می‌شود بافت غضروفی را از قسمتی از بینی برداشته و به بخش دیگر انتقال دهد. همچنین گاهی می‌توان به جای تیغه بینی غضروف گوش را خارج کرده و از آن در شکل دادن به بینی گوشتی استفاده کرد که این کار آسان نیست.

جراحی بینی به خصوص بینی گوشتی بسیار سخت و حساس است و اگر جراح به برخی از مسائل توجه نکند، ممکن است بینی گوشتی که اغلب بافت نرم دارد به خاطر نداشتن بافت استخوانی و غضرفی زیاد، شکل خودش را از دست بدهد و تغییر شکل بدهد. همچنین تجربه نشان داده است که در این نوع بینی امکان بروز تورم هم بیشتر است. به همین خاطر جراح سعی می‌کند با چسب بینی تا جای ممکن از این عارضه پیشگیری کند.

عموما جراحان توصیه می کنند که کسانی که بینی گوشتی دارند، تنها بینی طبیعی را انتخاب کنند چرا که با وجود ضخامت زیاد پوست، می‌توان از جراحی‌های فانتزی و نیمه فانتزی در این افراد استفاده کرد و به نتیجه مطلوب هم رسید.

عمل بینی گوشتی سخت تره یا استخوانی

کی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر بینی گوشتی، نیمه گوشتی یا استخوانی دارید، بهتر است به نسبت نوع بینی خودتان جراح را انتخاب کنید. یعنی هر جراح به نسبب نمونه کارهایی که دارد، در جراحی برخی از انواع بینی ماهرتر است. می‌توانید نمونه‌کارهای این دکتر را بررسی کرده و از بین آن‌ها بهترین پزشک را انتخاب کنید.

عمل بینی گوشتی سخت تره یا استخوانی
عمل بینی گوشتی سخت تره یا استخوانی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

آیا بینی گوشتی با بینی استخوانی اشتباه گرفته می‌شود؟

بینی‌های گوشتی و استخوانی به ساگی قابل تشخیص هستند در برخی از موارد با اینکه غضروف و بافت استخوانی بینی زیاد است، اما بینی پوست ضخیمی هم دارد و ممکن است بینی با بینی گوشتی اشتباه گرفته شود. البته جایی برای نگرانی وجود ندارد چرا که جراح پیش از انجام جراحی ساختار بینی و میزان پوست بینی را اندازه‌گیری کرده و ارزیابی می‌کند و سپس مراحل جراحی را آماده می‌کند.

نتیجه عمل بینی گوشتی بهتر است یا استخوانی؟ این دو نوع بینی به خاطر تفاوتی که در ساختارشان وجود دارد، معمولا نتیجه متفاوتی هم در نهایت برای فرد ایجاد می‌کنند. معمولا کسانی که بینی استخوانی دارند، تغییرات بیشتری را احساس می‌کنند. اما کسانی که بینی گوشتی دارند، به خاطر اینکه بیشتر ساختار بینی آن‌ها حاوی غضروف‌های نازک و ضعیف است، نباید انتظار بینی فانتزی را داشته باشند و معمولا نتیجه چنین عملی یک بینی معمولی و طبیعی است.

عمل بینی گوشتی سخت تره یا استخوانی

بینی استخوانی زودتر خوب می‌شود یا بینی گوشتی؟

در بینی‌های استخوانی فرم استخوان‌ها تغییر کرده و بزرگی استخوان‌ها اصلاح می‌شوند که روند بهبودی سریع‌تر رخ می‌دهد. در بینی‌های گوشتی جراحی تنها روی بافت نرم بینی که پوست ضخیمی دارد، انجام می‌شود که روند بهبودی را طولانی‌تر می‌کند.

همچنین مدت زمان عمل زیبایی بینی استخوانی معمولا در مقایسه با بینی گوشتی طولانی نیست و به پیچیدگی حین عمل بستگی دارد. بیمار بعد از چند ساعت ترخیص شده و معمولا درد زیادی را هم احساس نمی‌کند. درواقع عمل بینی استخوانی از عمل بینی گوشتی ساده‌تر بوده و معمولا نتیجه بهتری هم حاصل می‌شود.

آیا روش جراحی بینی استخوانی با بینی گوشتی متفاوت است؟

مهم‌ترین تفاوتی که بینی استخوانی و بینی گوشتی با هم دارند، میزان ضخامت پوست بینی است. تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی هم به همین مورد بستگی دارد.

بینی‌های نژاد ایرانی معمولا ترکیبی از بینی‌های گوشتی و استخوانی و دارای پوست ضخیم و چرب هستند پس در جراحی آن‌ها باید از روش‌هایی که مناسب هر دو نوع این بینی‌ها هستند، استفاده کرد. درمقابل در جراحی های بینی‌های گوشتی پیوند غضرف هم به نوک بینی انجام می‌شود که معمولا این بافت غضروفی از تیغه بینی برداشته می‌شود. گاهی هم تیغه غضروفی بینی به خاطر ضعف یا شکستگی استخوانی شده و در این مواقع مقداری غضروف از ناحیه گوش برداشته می‌شود و از آن در شکل دادن به بینی استفاده می‌شود. که البته این کار زیاد هم آسان نیست. جراح باید کاهش حجم بینی را تا جایی انجام بدهد که به بافت‌های داخلی بینی لطمه‌ای نخورد.

مرکز اسکن سه بعدی راوانا، با فراهم آوردن امکانات پیشرفته‌ی پزشکی نظیر اسکن سه بعدی و …، و هم‌چنین بهره‌گیری از توانمندترین کادر پزشکی، آماده‌ی خدمات رسانی به نحو مطلوب و حرفه‌ای به مراجعین محترم است.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا