انواع مدل های عمل بینی، بهترین روش های جراحی بینی با عوارض و هزینه ها

انواع عمل بینی

نگرانی‌های پیش از عمل جراحی، امری کاملاً طبیعی است. بیش‌تر ما از آن‌چه که در اتاق عمل رخ می‌دهد، تصوری نداریم. بنابراین با مطالعه و تحقیق بیش‌تر می‌توانیم این نگرانی‌ها را کاهش دهیم. در مطلب پیش رو، به معرفی انواع عمل بینی پرداخته شده است. بنابراین اگر شما یا نزدیکانتان به زوری به عمل جراحی بینی نیاز دارید، مطالعه‌ی این مطلب می‌تواند سودمند باشد.

فهرست مطالب

انواع عمل های بینی
انواع عمل بینی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

انواع عمل بینی

عمل زیبایی بینی

بینی یکی از اندام‌های صورت است. اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید این عضو، برجسته‌ترین و در نتیجه قابل توجه‌ترین اندام این ناحیه است. بنابراین زیبایی و فرم استاندارد بینی، تأثیر به سزایی بر روی چهره‌ی فرد خواهد داشت. البته به غیر از زیبایی، بینی اندام تنفسی نیز هست. بنابراین هرگونه ناهنجاری در آن، سبب مشکلات تنفسی خواهد شد. این دو عامل، یعنی سلامتی و زیبایی بینی، دلایلی هستند که برخی از افراد را به سمت انجام انواع عمل جراحی بینی می‌کشانند.

به طور دقیق‌تر، برخی از مشکلاتی که سبب می‌شوند تا افراد به سوی انواع عمل دماغ بروند، در لیست زیر آورده شده‌اند. به عبارت بهتر، به عنوان کاندید عمل جراحی زیبایی بینی، احتمالاً یکی از این مشکلات را دارید!

  • تیغه‌ی بینی بد فرم (بینی عقابی و قوز نامتناسب)
  • بینی بزرگ و گوشتی (پهن بودن بینی)
  • سوراخ‌های بینی بزرگ
  • نوک بینی افتاده و بدشکل
  • پره‌های بینی ضخیم
  • انحراف در تیغه‌ی بینی
  • پولیپ (زائده‌ی اضافه در بینی که می‌تواند اختلالات تنفسی به دنبال آورد) بینی
  • عدم تقارن بینی
  • مشکلات تنفسی
  • نقص‌های مادرزادی
  • و مشکلاتی که در حوادث رخ می‌دهند مانند شکستگی بینی و …

نکته‌ی مهم این است که شما با انتخاب نوع جراحی زیبایی بینی، می‌توانید به این مشکلات پایان دهید! مشکلاتی که می‌تواند در زندگی روزمره و سلامت شما، اختلال‌های جدی وارد سازند و یا این‌که از اعتماد به نفس شما تا حد زیان باری، کاسته باشند. در ادامه، با انواع جراحی بینی آشنا خواهید شد.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

انواع عمل‌های بینی از نظر شکل نهایی بینی

یکی از روش‌هایی که می‌توان برای دسته‌بندی انواع عمل بینی به کار برد، انواع عمل دماغ از نظر فرم نهایی آن است. به عبارت دیگر، این که بعد از عمل، بینی به چه شکل در می‌آید.

به طور کلی، بینی بعد از جراحی زیبایی می‌تواند به فرم بینی طبیعی، بینی فانتزی و بینی نیمه فانتزی باشد. انتخاب این فرم بینی بعد از جراحی، تا حدود زیادی توسط پزشک جراح تعیین می‌شود و در مواردی نیز به سلیقه و انتخاب بیمار، واگذار خواهد شد. در ادامه، شرح مختصری از فرم‌های نهایی بینی و انواع عمل دماغ از این منظر آورده شده است.

بینی طبیعی

فارغ از نوع مشکلی که در بینی بیمار دیده می‌شود، فرم نهایی بینی می‌تواند به صورت طبیعی و استاندارد باشد. اندازه‌ی این بینی به صورت استاندارد و با توجه به تناسب کلی چهره در نظر گرفته می‌شود. بنابراین بینی طبیعی نه بزرگ و نه کوچک است. این اندازه‌ی استاندارد، در تیغه‌ی بینی، پره‌های بینی، ضخامت پره‌ها، و حتی زاویه‌ی نوک بینی، رعایت خواهد شد.

بینی طبیعی، بیش‌تر مورد طرفدار و پسند افراد است. اما هر فردی نمی‌تواند این فرم بینی را داشته باشد. چرا که مشکلات حاد بینی، با مواد مصنوعی و انواع ایمپلنت‌ها قابل رفع خواهد بود که نتیجه‌ی جراحی در این موارد اغلب به دور از فرم بینی استاندارد خواهد بود.

انواع عمل بینی

بینی فانتزی یا عروسکی

در انواع عمل بینی، بینی می‌تواند به فرم بینی فانتزی درآید. در این فرم، تیغه‌ی بینی به شدت قوس داشته و ابعاد بینی کوچک می‌شود. نوک بینی عروسکی سربالا (به صورت اغرا‌ق‌آمیز) و سوراخ‌های بینی بسیار کوچک‌اند.

بینی‌ عروسکی به دلیل ابعاد کوچکی که دارد در چهره‌های زنانه و ظریف‌تر، هم‌خوانی بهتری خواهد داشت. از طرف دیگر، در این شیوه از انواع عمل دماغ، از پروتزها و ایمپلنت‌های مختلف استفاده می‌شود.

بینی نیمه فانتزی

تکنیک سوم از انواع عمل بینی، بینی نیمه فانتزی است. این فرم بینی، حد وسط بینی طبیعی و بینی فانتزی قرار می‌گیرد. یعنی نه به استانداردی بینی طبیعی و نه به اغراق‌آمیزی بینی فانتزی خواهد بود. مزیت این فرم بینی به نسبت بینی‌های فانتزی و عروسکی، این است که مشکلات تنفسی کم‌تری خواهند داشت.

انواع عمل بینی
انواع جراحی بینی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

انواع عمل‌های بینی ترمیمی

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، جراحی بینی می‌تواند برای رفع نقایص و مشکلات سلامتی نیز به کار برده شود. در این راستا، عمل بینی ترمیمی را نیز می‌توان نوعی از انواع عمل بینی به شمار آورد. بسته به شدت ترمیم مورد نیاز، عمل دماغ ترمیمی را می‌توان بسته یا باز انجام داد.

انواع جراحی بینی از نظر تکنیک جراحی

جراحی بینی به صورت باز و یا بسته انجام می‌شود. انواع عمل جراحی بینی باز، با برش بینی همراه خواهد بود. این در حالی است که در انواع جراحی بینی بسته، روی بینی برشی ایجاد نخواهد شد و از مسیر سوراخ‌های بینی ترمیم‌های موردنظر اجرا می‌شود.

انواع عمل بینی باز، به دلیل دسترسی و تسلط جراح بر روی آناتومی بینی، با سهولت بیش‌تری انجام خواهد شد. اما به دلیل برش خوردن بینی، این احتمال وجود دارد که ورم و زخم‌های بعد از عمل، دیرتر خوب شوند.

انواع عمل بینی بسته، برای مشکلات کم‌تر به کار برده می‌شوند. البته در این روش، به دلیل دسترسی کم‌تر پزشک بر روی بینی، قابل به کار گیری برای رفع تمام نقایص نیست.

انواع عمل بینی

انواع عمل جراحی دماغ بر اساس بیهوشی

هر یک از انواع جراحی‌های بینی که در بالا معرفی کردیم را می‌توان تحت بیهوشی کامل (عمومی) و یا بی‌حسی موضعی انجام داد. تشخیص نوع جراحی بینی از این نظر، به عهده‌ی پزشک جراح است که معمولاً با توجه به درجه‌ی حاد بودن مشکل بینی و یا وضعیت جسمانی بیمار، انتخاب می‌شود.

جراحی بینی بدون بیهوشی عمومی، با استفاده از ماده‌ی بی‌حس کننده انجام می‌شود. بدین صورت که ماده‌ی بی‌حسی به بینی تزریق شده و این ناحیه، بی‌حس می‌شود. در نتیجه بیمار درد را متوجه نخواهد شد. معمولاً به همراه داروی بی‌حس کننده، داروی آرام‌بخش نیز تزریق می‌شود تا بیمار به خواب فرو رفته و از حرکات غیر ارادی وی در حین جراحی جلوگیری شود.

جراحی بینی با بیهوشی عمومی، برای جراحی‌های پیچیده‌تر و موارد زمان‌برتر به کار برده می‌شوند. بیش‌تر بیماران، بعد از بیهوشی عمومی احساس تهوع و سرگیجه دارند. اما به دلیل عدم مشاهده‌ی اتاق عمل (ترس از محیط)، ترجیح می‌دهند تا با این روش جراحی شوند.

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی انواع عمل بینی پرداختیم. انواع جراحی بینی بر اساس فرم نهایی بینی (بینی طبیعی، بینی فانتزی یا عروسکی، بینی نیمه فانتزی)، ترمیم بینی، تکنیک به کار برده شده در جراحی (عمل جراحی بینی باز، عمل جراحی بینی بسته) و نیز بر اساس بیهوشی (جراحی بینی با بیهوشی عمومی و جراحی بینی با بی‌حسی موضعی و آرام‌بخش)، قابل دسته‌بندی است. در این مطلب، ضمن معرفی هر یک از این روش‌ها، شرح مختصری از زیردسته‌ی آن دادیم.

توصیه می‌کنیم برای دریافت بهترین نتیجه از عمل جراحی بینی و رضایتمندی بیش‌تر، در انتخاب پزشک حاذق کوشیده و موارد را به عهده‌ی وی بگذارید. مطمئن باشید یک پزشک باتجربه و آگاه، می‌تواند بهترین گزینه را با توجه به مشکل بینی و وضعیت جسمانی شما انتخاب کند. در مواردی که پزشک به سلیقه و عهده‌ی شما واگذار می‌کند نیز سعی کنید حتی الامکان، از توصیه‌ها و مشاوره‌های وی بهره‌مند شوید.

مرکز اسکن سه بعدی راوانا، با فراهم آوردن امکانات پیشرفته‌ی پزشکی نظیر اسکن سه بعدی و …، و هم‌چنین بهره‌گیری از توانمندترین کادر پزشکی، آماده‌ی خدمات رسانی به نحو مطلوب و حرفه‌ای به مراجعین محترم است.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا