بهترین راه کار ها برای عوارض عمل بینی گوشتی، نکات و توصیه ها

عوارض عمل بینی گوشتی

برخی از افراد که بینی‌های پهن یا افتاده با پره‌های بزرگ دارند، برای اصلاح بینی و رفع مشکلات آن به جراحی بینی فکر می‌کنند تا از این طریق بتوانند ایرادهای بینی را برطرف کنند. عمل جراحی بینی مانند هر جراحی دیگری ریسک‌ها و عوارض احتمالی دارد که متقاضیان جراحی مایل هستند پیش از عمل از آن‌ها اطلاع داشته باشند. در این مقاله می‌خواهیم به عوارض عمل بینی گوشتی بپردازیم. با ما همراه باشید.

عوارض عمل بینی گوشتی
عوارض عمل بینی گوشتی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

آیا بینی شما گوشتی است؟

بینی افراد پیش از عمل به نسبت ساختار و شکل ظاهری که دارد، به دو دسته بینی گوشتی و استخوانی تقسیم می‌شود. بینی گوشتی همانطور که گفتیم، معمولا حجم بزرگی داشته و جز بینی‌های بزرگ هستند. این بینی‌ها معمولا حجم بافت استخوانی و غضروفی کم و ضعیفی دارند. این بینی‌ها نوک پهنی دارند و پوست آن ضخیم با منافذ و غدد چربی زیاد است. انگیزه اصلی بسیاری از متقاضیان جراحی که بینی گوشتی دارند این است که نوک بینی افتاده است یا پره‌های بینی بیش از اندازه بزرگ هستند. شما خودتان از روی ظاهر نوع بینی را می‌توانید تشخیص بدهید. با توجه به اینکه بینی استخوانی و گوشتی شرایط عمل متفاوتی دارند، خود پزشک هم پیش از جراحی با معاینه نوع بینی را تشخیص می‌دهد. پزشک جراح با اندازه‌گیری میزان بافت استخوانی و غضروفی بینی می‌تواند متوجه شود که بینی شما گوشتی است یا استخوانی.

عوارض عمل بینی گوشتی

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

در زمان تصمیم گیری برای جراحی بینی گوشتی احتمالا سوالاتی به ذهن شما خطور کند که این جراحی قرار است چطور انجام شود. یکی از سوالاتی که مراجعین دارند این است که آیا جراحی بینی گوشتی سخت تره یا بینی استخوانی شبیه به هم انجام می‌شود یا اینکه با هم متفاوت است؟ روش اصلی در جراحی بینی گوشتی درواقع غضروف بینی را تغییر شکل داده و فرم بینی را عوض می‌کنند. با توجه به اینکه بینی گوشتی پوست ضخیمی دارد ممکن است جراحی بینی سخت باشد و تغییر فرم بینی با وجود این پوست ضخیم، زیاد ساده نباشد. به طور کلی روش جراحی بینی‌های گوشتی با بینی‌ استخوانی فرق دارد ومی‌توان گفت که سخت‌تر است. کمبود بافت غضروفی و استخوانی و پوست ضخیم ددر بسیاری از مواقع دست و پای جراح را میبندد و باعث می‌شود که جراحی سخت‌تر باشد.

البته این پوست ضخیم با اینکه سبب ایجاد مشکلات متعدد در جراحی می‌شود، در مواقعی می‌تواند مفید هم باشد. پوست ضخیم باعث می‌شود که درصورتی که ایرادی در فرم بینی و جراحی وجود داشته باشد، به وسیله پوست مخفی شود. اگر پوست نازک باشد، ایرادهای استخوان‌بندی بینی گوشتی بیشتر خودش را نشان می‌دهد. به همین خاط لازم است که فرد به جراحیر مراجعه کند که کاملا روی جراحی بینی گوشتی تسلط داشته و بداند که چطور باید تمام چالش‌های جراحی بینی گوشتی را پشت سر بگذارد.

عوارض عمل بینی گوشتی
عوارض عمل بینی گوشتی

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

عوارض عمل بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی چطور انجام می‌شود؟

یکی از اجزای مهم بینی گوشتی پوست آن است که ساختارهای زیرین را می‌پوشاند. جراحی بینی معمولا شامل جراحی بافت‌های سخت مانند استخوان و غضروف است و روی پوست کار خاصی انجام می‌شود. برای جراحی بینی گوشتی غضروف‌ها برداشته شده و همین امر باعث خالی شدن فضای زیر پوست و ایجاد اسکار می‌شود. بیماران تصور می‌کنند که حذف پوست می‌تواند مفید باشد اما برداشتن پوست باعث ایجاد زخم می‌شود. در جراحی‌ بینی‌های گوشتی یک مرحله اجتناب ناپذیر وجود دارد و آن هم استرات کولوملا است که به عنوان پایه و ستون برای بالا نگه داشتن نوک بینی و فرم دادن به بینی استفاده می‌شود. این روش برای بینی‌های گوشتی که پوست ضخیمی دارند، بهترین کار است. عمل بینی گوشتی هم به صورت باز و هم به صورت بسته می‌شو انجام شود. در روش جراحی باز برش در ناحیه کولوملا ایجاد می‌شود. اما در روش بسته یک برش داخل سوراخ بینی ایجاد می‌شود. با توجه به اینکه جراحی بینی گوشتی سخت است، توصیه می‌شود که همواره روش جراحی باز را برای جراحی بینی انتخاب کنید.

در روش جراحی باز به عنوان اولین اقدام از ضخامت پوست کم می‌کنند معمولا جراح ترجیح می‌‌دهد در این مرحله تنها لایه چربی روی پوست را حذف کند. با این کار نوک بینی تقویت شده و فرم بهتری پیدا می کند.

عوارض عمل بینی گوشتی

عوارض جراحی بینی گوشتی

هر جراحی عوارض و خطرات خودش را دارد. برخی از این عوارض گذرا و موقتی هستند و برخی دیگر ممکن است ماندگار باشند. حتی گاهی عوارض ممکن است شما را مجبور به انجام جراحی ترمیمی بکنند. یکی از رایج‌ترین عوارض جراحی بینی گوشتی، کبودی است. این کبودی را به سادگی می‌توان به کمک کمپرس سرد و گرم درمان کرد. کبودی بیشتر در افرادی دیده می‌شود که بینی‌های استخوانی دارند.

درد هم از دیگر عوارض جراحی بینی است که به سادگی به کمک قرص‌های مسکن قابل کنترل هستند و بعد از طی شدن دوره نقاهت، درد هم برطرف می‌شود. از دیگر عوارض رایج جراحی بینی گوشتی، ورم است که تا 3 هفته بعد از جراحی باقی می‌مانند. عوارض دیگری مانند کج شدن بینی، ایجاد اختلال در عصب بینی، بی حس شدن بینی، انحراف بینی، اختلال در نفس، باقی ماندن جای بخیه و زخم از دیگر عوارض جراحی بینی گوشتی هستند که در این موارد معمولا فرد مجبور می‌شود عمل ترمیمی را انجام دهد.

در ادامه عوارض ناشی از جراحی بینی گوشتی را به صورت تیتروار می‌خوانیم.

  • تورم بارزترین عوارض جراحی بینی گوشتی است
  • کبودی اطراف چشم و زیر گونه‌ها
  • مشکلات تنفسی
  • خونریزی دائم از بینی
  • عدم تقارن بینی
  • ایجاد سوراخ در تیغه میانی بینی
  • ایجاد عفونت شدید در تیغه داخلی بینی
  • از بین رفتن حس بویایی
  • کم شدن حس چشایی
  • ایجاد گرفتگی ناشی از تورم مخاط بینی
  • درد ادامه دار و طولانی مدت در ناحیه بینی
  • کوچک شدن غیرعادی سوراخ‌های بینی
  • آسیب جدی به بافت‌های بینی

مرکز اسکن سه بعدی راوانا، با فراهم آوردن امکانات پیشرفته‌ی پزشکی نظیر اسکن سه بعدی و …، و هم‌چنین بهره‌گیری از توانمندترین کادر پزشکی، آماده‌ی خدمات رسانی به نحو مطلوب و حرفه‌ای به مراجعین محترم است.

کارشناسان راوانا آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا